fallback

Големите концерни ще похарчат 515 млрд долара за електрификация

Сумата е със 70% повече от предвидените от производителите разходи до 2030 година

През следващите девет години автомобилните производители по целия свят ще инвестират 515 млрд долара в разработването на електрически превозни средства, твърди агенция Reuters, като посочва, че само преди 3 години прогнозата е била 300 млрд долара.

Планираните забрани на двигателите с вътрешно горене и изместването на пазара към електрически преводни средства налагат сериозни корекции в плановете на големите концерни. Много държави въвеждат ограничения на продажбите на автомобили с конвенционално задвижване още от 2030 година и производителите са принудени да форсират разработката на електрически превозни средства.

Концернът Volkswagen Group, която все още се възстановява от дизеловия скандал от 2015 година, ще стане лидер по размер на инвестираните средства. Германският производител ще инвестира 110 млрд долара в електрически автомобили и батерии като част от плана за продажба на милиони електрически автомобили Европа, Китай и Северна Америка.

Други германски производители - като BMW и Daimler, ще инвестират съвместно 75 млрд долара, докато 60 млрд долара ще бъдат изразходвани от американските General Motors и Ford.

Сред китайските компании най-голямата инвестиция от 100 млрд долара е планирана от SAIC - партньор на Volkswagen и General Motors. Японските марки забележимо изостават от тенденцията, като Honda, Toyota и Nissan заедно ще похарчат по-малко от 40 млрд долара.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Нали ние ги плащаме, както и поскъпването на ток и т.н. еко норми и всякакви глупости последните 10 години са си калкулирани в цените и само увеличават печалбите на т.нар. автопроизводители от които между другото половината ще изчезнат през този процес.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    А производителите на ток, колко смятат да инвестират, щото без тях всичко се обезмисля?!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    няма да обяснявам на малки защо да не бъркат в тока, няма нищо общо .... невежи неграмотници
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    ако може да ни обясниш каква е разликата между поточна линия за електрически автомобил и такава за двг ами само в платформата всичко друго си е 1 към 1
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, научно-изследователската дейност, проектирането и изграждането, както и масовото производство ли е лесно???? ами, кое е трудното? даването на акъл за неща, които никога няма да видите наживо ли?????
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Младенчо, това не е картофи да сееш на село да ти трябва само мотика и кофа! Изграждането и програмирането на една роботизирана поточна линия знаеш ли колко струва?! Знаеш ли само робот който поставя сам предното стъкло колко струва? Като е толкова просто, лесно и евтино - ми прави коли бе пич! Нацинален спорт в България - да правим сметката на другите!
  • #1
    младен ( преди 2 години )
    Абе като почнат така щели да похарчат да разработват. Абе какво има да разработвате бе? Освен батериите, които те, 95% от тях не правят и малко от към ел. двигател, които пак 95% от тях нищо не разработват ами взимат технологии на готово. друго няма какво да разработват. Ай сиктир и тъпизми.
fallback
Последни