fallback

Кои автомобилни групи продадоха най-много коли на ток през 2021 година?

Tesla изпреварва дори големи концерни, предлагащи електромобили и plug-in хибриди

Вече са ясни и глобалните продажби както на електромобили, така и на plug-in (зареждащи се) хибридни модели за септември 2021 година, така че може да се направи и класиране не само при отделните марки, но и автомобилни групи, включващи повече от една компании. По данни на изданието EV-Volumes, за първите 9 месеца на годината в световен мащаб са продадени 4 256 000 plug-in хибрида.

Дори при събиране на продажбите на този тип хибриди и на електромобили, Tesla отново си остава лидер, което е впечатляващо постижение, защото компанията на Илон Мъск предлага само изцяло електрически превозни средства. Американският производител губи част от пазарния си дял, но все още има забележителен аванс пред втория в класирането – VW Group.

Третото място е за китайския SAIC (включително и съвместното предприятие SAIC-GM-Wuling), а в първата петица попадат още BYD и Stellantis. Вече ги няма алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, който преди година беше трети, Hyundai Motor Group (4-ти преди година) и BMW Group (5-и преди година).

Топ 5 по продажби на електромобили и plug-in хибриди за 2021 година:

1. Tesla: 627 371 бройки – пазарен дял 14,7% дял (18% през 2020 година)

2. Volkswagen Group: 522 701 бройки – пазарен дял 12,3% дял (13% преди година)

3. SAIC (вкл. SAIC-GM-Wuling): 464 766 бройки – пазарен дял 10,9%

4. BYD: 329 408 бройки – пазарен дял 7,7%

5. Stellantis: 255 291 бройки – пазарен дял 6,0%

Топ 5 общо: 2 199 537 бройки – пазарен дял 51,7%

останалите: 2 056 877 бройки – пазарен 48,3% дял

Общо: 4 256 414 бройки

По отношение на продажбите на изцяло електрически автомобили Tesla е далеч пред останалите автомобилни групи, въпреки че пазарният й дял се е свил до 21,5%. На второ място е SAIC, като това се дължи на огромните продажби на мини електрически автомобили. Volkswagen Group е с по-малко от половината от обема на Tesla, но се разширява бързо и достига пазарен дял от 10%. В топ 5 попадат още BYD и Hyundai Motor Group, като това става благодарение на успешната втора част от годината.

Топ 5 по продажби само на електромобили за 2021 година

1. Tesla: 627 371 бройки – пазарен дял 21,5% дял (26% преди година)

2. SAIC (вкл. SAIC-GM-Wuling): 411 164 бройки и – пазарен дял 14,1% (8% преди година)

3. Volkswagen Group: 292 769 бройки – пазарен дял 10,1% (10% преди година)

4. BYD: 185 796 бройки – пазарен дял 6,4%

5. Hyundai Motor Group: 139 889 бройки – пазарен дял 4,8% дял (7% преди година)

Топ 5 общо: 1 656 989 бройки – пазарен дял 56,9%

останалите: 1 254 436 бройки – пазарен 43,1% дял

Общо: 2 911 425 бройки

fallback
  • #13
    Абе ( преди 2 години )
    Така е, "гениални" и "уникални" глупости си написал!
  • #12
    Така е ( преди 2 години )
    Разликата между Тесла и ФВ е огромна.Основно в начина на управление на всички компоненти,цялата схема на регулиране е тотално различна.Тесла са 10 години напред,дори и тойота си го призна.Един супер компютър управлява всички изпълнителни механизми(двигател, спирачки и т.н),а при Ваген схемата е отжвелица,ЦПУ свързано с други електронни модули,всеки отговарящ за определен механизъм,древна система!Но нямат избор - софтуера за управление на Тесла инсталиран в тоя суперкомп е гениален и уникален!
  • #11
    TSLA ( преди 2 години )
    Шефа на HERTZ звъни оня ден на Мъск. - Поръчваме кеш 100,000 броя Model 3. Каква отстъпка ще ми дадеш? - НУЛА, разбира се! - Как така? - Аз за един ден ще ги продам, с вас или без вас! - Ще купим от друг тогава! - Успех! (затваря телефона) ... Mark Fields проверява, оказва се, че никой в момента не може да му произведе 100 хил. коли на ток, след което плаща на Мъск 4.2 милиарда долара. Хо-хо
  • #10
    cherney ( преди 2 години )
    Тесла Модел 3 е най-продаваната кола в ЕС през септември. Не най-продавания ел. автомобил, а изобщо. При това, без да имат фабрика в ЕС. А най-любопитно е, че този модел не е в ниския клас, доколкото винаги бюджетни модели доминират продажбите. А сега си представете каква ще е ситуацията, когато заработи фабриката на Тесла в Берлин, а още повече какви ще са им продажбите, когато лансират бюджетния си модел за 25.000 долара. Между другото, Тесла Модел 3 се произвежда три пъти по-бързо от ел. VW
  • #9
    Benzin ( преди 2 години )
    Ще се електеифицирате, ама след 50тина лета. С тия няма и два процента от общия брой превозни средства, почитателите на вибратори сте доста назад. Относно преднината на Тресла пред Фолксваген, не забравяйте хората от вермахта, кога тази година започнаха да изкарват пасатори. Другата година, да не хълцат сектантите, че са на трето място, не на второ и да обясняват, че ама Тресла ускорява за половин секунда, ама въпреки това никой не я иска.
  • #8
    До 8 ( преди 2 години )
    Точно така! Немска Тесла от Берлин!
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    така де в немско, а тук е просто слуга
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    кой не купи немско е предател...
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    ти може и да си в кашон, твоя си работа
  • #4
    Еколог ( преди 2 години )
    С тези темпове на електрификация на автомобилите до 5г.ще сме на свещи!
fallback
Последни