Трансмисията Hybrid Synergy Drive на Toyota с електромеханичен вариатор вече се е превърнала в еталон сред хибридните системи. Toyota инсталира HSD на различни модели - от субкомпактни до представителни седани. Японската компания обаче разработва и други хибридни технологии. Например, на новия пикап Tundra се предлага традиционен автоматик с вграден електромотор. А в Япония дебютира нова версия на компактния кросоувър Raize със система e-Smart.
В случая Toyota последва пътя на Nissan, който е от 5 години предлага задвижващ агрегат e-Power. В този случай двигателят с вътрешно горене не е свързан със задвижващите колела и работа само в режим на алтернатор, за да зарежда батерията.
Хибридната Toyota Raize e-Smart е оборудвана с нов 3-цилиндров атмосферен двигател с обем 1,2 литра, който развива 82 к.с. и 105 Нм), а под задната седалка е монтирана литиево-йонна батерия с капацитет само 4,3 кВт/ч. Колелата се задвижват от електромотор с максимална мощност 106 к.с. и 170 Нм, който е монтират на предната ос. Подобно на Nissan и неговата e-Power и тук има режим Smart-Pedal, който се активира от отделен бутон и позволява шофиране само с един педал. В случая ускорението и забавянето се контролира само с газта.
Хибридът има малко по-малък резервоар за гориво – 33 литра срещу 36 литра при бензиновите версии. Собственото тегло на такъм кросоувър е е 1060 кг, а средният разход на гориво, изчислен по цикъла WLTC, е 3,6 л/100 км. Системата e-Smart ще се поставя и на близнака на Toyota Raize - Daihatsu Rocky, като двата модела се произвеждат в един и същи завод в Япония.
От компанията уточняват, че новата хибридна система ще се появи и на други модели, които са изградени на същата модулна платформа DNGA платформа. Тя представлява разновидност на универсалната TNGA и се използва за най-компактните модели на японския производител.
В същото време Raize и Rocky претърпяха други подобрения. Базовите версии с предно задвижване смениха досега използвания двигател 1.0 Turbo (98 к.с. и 140 Nm) с 1,2-литров атмосферен мотор (87 к.с. и 113 Нм). Това е същият 3-цилиндров мотор като при хибрида, но с различни настройки. Турбо-двигателят остава само за версиите със задвижване на четирите колела, а всички бензинови варианти са с трансмисия D-CVT.
Снимки: Toyota