fallback

Tesla минава на нови батерии

Промяната засяга масовите Model 3 и Model Y

Сред цялостната информация, публикувана от Tesla, по време на презентация за резултатите от третото тримесечие на годината, направи впечатление намерението на компанията да оборудва Model 3 и Model Y с литиево-желязо-фосфатни батерии (lithium iron phosphate - LFP). Стратегията вече бе внедрена в Китай за Model 3, произвеждан в Шанхай от миналата година, а сега промяната ще засегне и по-малкия кросоувър на американците, независимо от това къде се произвежда той.

От производителя на електромобили обясняват на новите си клиенти за модела Model 3 SR +, че решението да се премине към LFP батерии се налага заради затрудненията с намиране на кобалт и никел, които са есенциални компоненти на "нормалните батерии, произвеждани със сплав от двата редки метала и алуминий. Липсата на бърза реакция доскоро доведе до непостоянство и забавяне на доставките в една и без това сложна ситуация в автомобилната индустрия.

От една страна Tesla, както всички останали компании, е в период с несигурни доставки и нарастващи цени на суровините. От друга, търсенето на американските електромобили расте с рекордни темпове, като поръчките значително надвишават производството. Това налага взимането на адекватни, според ръководството, мерки, които би трябвал ода помогнат за регулирането на проблемите.

Литиево-желязо-фосфатните батерии предлагат някои предимства за потребителите, като по-дългия жизнен цикъл спрямо конвенционалните акумулатори, което в дългосрочен аспект ще наложи по-малко ремонти или замяна на блоковете. От друга страна, тези акумулатори имат по-ниска енергийна плътност и като цяло предлагат малко по-малък пробег. И трябва да се вземе предвид, че са по-чувствителни при по-ниски температури, което означава допълнително намаляване на пробега.

Босът на Tesla Илън Мъск, обаче, е оптимист по отношение на новия тип батерии, като отбелязва, че те могат да се презареждат на 100% и вярва че занапред около 2/3 от автомобилите на компанията му ще използват именно литиево-желязо-фосфатни акумулатори, което ще направи зависимостта на компанията (и потребителите) към по-редките метали по-малка.

Междувременно Tesla увеличи цените на флагманските версии на Model S и Model X с по 5000 долара, след като търсенето за двата електромобила нарасна с огромни темпове, а доставките започнаха да се забавят, въпреки увеличеното производство. Това повишение се добави към ръста в цените на  Model 3 и Model Y с по около 2000 долара от миналата седмица.

Models S бе спряна от производство за близо половин година, като асемблирането на фейслифтовата версия на модела рестартира наскоро, макар и при непълен капацитет на поточните линии. Доставките на обновения Model X също бяха възобновени неотдавна след пауза, а повишената цена и при него, и при седана се отнася за версията Long Range.

fallback
  • #16
    Хи хи ( преди 3 години )
    С пръдна ли преди това, ей това е въпросът, който не ни дава да спим спокойно
  • #15
    VAYK ( преди 3 години )
    Е ако се пълнят на 100% това звъчи повече от добре!!!
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    не се опитвайте да спорите с андрешковци, само бъзик; тия хора още не се къпят всеки ден, не са си измазали външно къщите; а вие все едно говорите с уредници от лувъра
  • #13
    TSLA ( преди 3 години )
    Един 1000 Ah LiFeYPO4 ThunderSky Winston модул има 6 терминала (по три за всеки полюс) и отдава ток с големина 10,000 A (десет хиляди ампера). Не пробвайте да се греете с такава батерия, че у вас ще стане Помпей.
  • #12
    TSLA ( преди 3 години )
    Хах! Младежът от #7 клас не е чувал за Thundersky (Winston) batteries и как точно тези стари железофисфатни батерии с по 5000+ цикъла изнасят целия градски транспорт на Shenzhen в последните 12 години: 16,000 (шестнадесет хиляди) електрически автобуса BYD K9 и K8 и 22,000 (двадесет и две хиляди) електрически таксита BYD e6. Седнал нашия да учи учонава
  • #11
    Pyramid ( преди 3 години )
    Батериите им имат драматични недостатъци избягнати при българска концепция. Т.е. или ще я възприемат или продължават с проблемите като висока цена, висока пожарна опасност, сложна поддръжка на капацитета, трудно рециклиране и т.н. Много им здраве.
  • #10
    До Ш'Минтирит ( преди 3 години )
    Пример ти давам - едно семейство от северозападна Германия си прави две семейни почивки в година на които отива с колата - веднъж Южна Италия, веднъж Швейцарските Алпи - само от тук имат 6-7 000км на година! Ти ми кажи как през останлата част от време изкарват с 6000км. И как се правят такива ваканционни турове с електричка при сегашния пробег и инфраструктура, та твърдиш, че са ОК! Колкото ти е по ниска камбанарийката, толкова по малък си мислиш, че е света!!!
  • #9
    До Ш'Минтирит ( преди 3 години )
    Ах пък ти колко си наясно!!! АКо средния годишен пробег на европееца е 13 000км, защо 95% от колите "нов внос" в България от Европа са на по 10 години и реални 250 000 - 300 000км! Защо до преди 4 години масово в Европа се продаваха дизелов автомобили, при все,че на запад от Белград спазват правилото - над 20 000км годишно - дизел, под 20 000км годишно - бензин?!? И да ти кажа, имам много приятели немци, французи, австрийци - никой от тях няма под 30 000км годишно!
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    шминтири, тези разсъждения са за хора, които нямат основно. ако толкова искаш да се излагаш, твоя си работа. щял си да "издирваш" ???? да не си прекалил с полската реторика?
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Може... може, ако си от тия които карат по 3 000 от средногодишния, щото аз 13 000 км ги минавам за около 4 месеца и нямам време и желания да кибича като улав на всяка зарядна още по-малко да издирвам такива. А познавам хора, които ги минават за под 2 месеца.
fallback
Последни