Кои са марките, които предлагат най-високи технологии в своите автомобили. Отговор на този въпрос дава агенцията за подпомагане на потребителите J.D. Power. Традиционно тя изследва качеството на новите превозни средства на пазара, както и нивото на технологичните иновации, предлагани автомобилната индустрия.
Проучването е за моделите на американския пазар, като през тази година най-висока оценка получава брандът Genesis - 634точки. Така той е на първо място както сред премиум-производителите, така и в общото класиране. При луксозните марки следват Cadillac (551), победителят от миналата година Volvo (550), BMW (545) и Mercedes-Benz (523).
В класирането при масовите автомобили лидер е Hyundai с 519 точки, следван от Kia (510), Nissan (502), Subaru (499) и GMC (498). Трябва да се отбележи, че най-висок резултат - 688 точки, всъщност получава Tesla, но производителят на електромобили не участва в официалното класиране, тъй като не отговаря на всички критерии.
Тазгодишното проучване на J.D. Power се основава на допитване до общо 110 827 собственици на нови превозни средства, моделна година 2021. Те са били разпитани за мнението им по време на първите 90 дни от покупката на автомобила. Оказва се, че по-малко от половината собственици почти ползват само една от три от новите технологии в колата им. Най-малко популярни са системите за дигитално пазаруване в автомобила и комуникационните технологии между водача и пътника.
„Цените на новите превозни средства са рекордно високи,като отчасти това е резултат на увеличаването на предлаганото съдържание в автомобилите. Затова и някои собственици са на загуба, защото плащат за функции, които не ползват", коментираха от J.D. Power.