fallback

Honda Civic или Toyota Corolla - какво казват собствениците?

Двата японски модела отдавна са еталон за надеждност и това ги прави мното търсени

Прости, качествени и много надеждни - така могат да бъдат определени два от най-популярните автомобили в историята. Това са японските Honda Civic или Toyota Corolla, които се радват на огромна популярност на пазара на употребявани коли. Какво обаче мислят техните собственици, които са натрупали достатъчно опит с поддръжката и ремонтите им през години.

Honda Civic

В случая става дума за осмото поколение на модела, което се произвежда от 2005 до 2012 година, като претърпя и фейслифт през 2008 година. Благодарение на дизайна си, който навремето беше определен от критиците като "смел и дори революционен", машините все още изглеждат свежо, а и се намират на достъпни цени.

Изборът от силови агрегати и оборудване не е особено голям. Версиите преди фейслифта са с двигатели с обем 1,3 и 1,8 литра, развиващи съответно 83 и 140 к.с. Те се съчетават с 6-степенна механична или с роботизирана скоростна кутия. По-късно в гамата е включен и 2,0-литров агрегат със 155 к.с., а мощността на по-малкият мотор е увеличена до 95 к.с., като той става основа за хибридна система с вариатор CVT.

За какво хвалят Honda Civic?

Надеждност, управляемост, салон, динамика и дизайн - това са основните достойнства на модели.

Carson Justice: "Идеалният автомобил за хора със среден ръст - до 180 см. Това е най-удобният автомобил за пътуване от всички, които съм имали преди това. С хубави гуми през зимата се държи идеално на пътя. Трета предавка е доста дълга. Разходът на гориво е около 7 л/100 км. Колата ми е на 10 години и ако ще я сменя с по-нова, тя пак ще бъде Civic."

Andrey Ivanov: "Прост и непретенциозен автомобил, с който до момента съм изминал близо 160 000 км и няма нито една повреда. Естествено, много е важно да бъде обслужван внимателно и навреме. В такъв случай всичко при него е наред."

Igor Galiba: "Отлична машина, която носи и удоволствие от шофиране. Нямам никакви претенции, като съм я карал във всякакво време на годината, дори и при най-тежки условия навън. Досега не съм имал никакви проблеми, така че мога само да бъда много доволен от нея".

За какво критикуват Honda Civic?

Проходимост, шумоизолация, окачване, качество на боята и и проблемни светлини - това са недостатъците

OdisseyAl: "Два пъти ме подвежда сериозно. Първият път беше при пробег от 105 000 км, когато се скъса ремък и двата клапана се срещнаха с цилиндрите. Проблемът е, че веригата е много тънка, на моето колело е по-дебела. Вторият път беше на 120 000 км, когато замина съединителят. Странно, защото я карам внимателно."

BoyKov: "Притежавах Civic, произведен през 2009 година, като го купих чисто нов и го продадох след близо 4 години и пробег от 80 000 км. Грижил съм се много внимателно и съм го обслужвал. Крайният резултат беше, че боята, особено по покрива и около вратата на багажника, се покри с петна. В сервиза ми казаха, че това е проблем с боята, който е типичен за Honda. Според мен, това не е сериозно, тъй като колите на тази марка не са евтини. Мислех да премина на CR-V, но се отказах."

Kvaizer: "Много нисък пътен просвет, който е комбиниран с твърдо окачване. В завоите се усеща накланяне, което не е приятно. Големият проблем обаче е роботизираната скоростна кутия. Тя рита при потегляне, а след това започва да мисли и едва след тръгва. На няколко пъти заради този проблем едва не станах причина за катастрофа на пътя."

Toyota Corolla

Прекият конкурент на Civic е 10-ото поколение на Corolla, което се произвежда от 2006 до 2013 година. Тя може да се намери за същата сума, като има едно основно предимство - предлага се с по-голям избор от двигатели и трансмисии. Моделът е достъпен с бензинови мотори с обем от 1,3 до 2,4 литра, както и с дизели - 1,4 и 2,0 литра.

Повечето предложения на пазара са с механични скоростни кутии, но често се срещат и версиите с роботизирана трансмисия и с класически автомат. След фейслифта се появява и вариатор, който измества роботизираната кутия. Има и версия със задвижване на четирите колела, но тя е доста рядка.

За какво хвалят Toyota Corolla?

Надеждност, управляемост, салон, багажник и окачване - това са главните плюсове на автомобила.

AlinaAfasenkov: "Купих колата като нова през 2009 година и до момента съм изминала 100 000 км. За цялото това време автомобилът се оказа много надежден, като единственият проблем, които имах беше с шофьорската седалка. Трябва обаче са уточня, че моята Corolla е произведена в Япония. Не знам как е при другите. През 2020 година промих и дроселовата клапа, тъй като оборотите падаха под 400. След това се стабилизираха."

Oless Azzady: "Много здрав и надежден автомобил, карам го от 2012 година. Мнозина казват, че от огромно значение е къде е произведен. Моят е сглобяван в Европа, а не в Япония, но няма никакви проблеми. Някои се оплакват от ръжда, при мен такава няма. Пробегът вече е 200 000 км, като към сменял единствено консуматива и колата си върви отлично, както беше и в самото начало."

Evgeny Efremov: "Харесва ми най-вече качеството, защото дори след огромен пробег не ти се налага да влагаш сериозни пари в този автомобил. Моят е на 260 000 км, като екстериорът и интериорът му са отлично запазени и не изглеждат остаряло. Факт е, че са сменяни неща по окачването, а също така и кормилната рейка, която се повреди, още докато колата беше в гаранция. Сменял съм също предни втулки, бендикс и четки на стартера, ролки и ремъци, но за толкова години това е напълно нормално, поне според мен. Двигателят с 97 к.с. може да не е достатъчно мощен, но пък е много икономичен и това ми харесва."

За какво критикуват Toyota Corolla?

Шумоизолация, качество на сглобката, проблеми с боята и светлините - това са най-честите оплаквания

IlyaFondukov: "Автомобилът не си струва парите. По-добре да се купи модел от по-висок клас или, ако е от същият, да бъде корейски. При краткия тест-драйв вероятно няма да разберете нищо, но проблемите ги има и те скоро след това ще се появят. Обикновено това става след третата година."

Pegy: "Кошмарна роботизирана скоростна кутия - два пъти сменях съединител и всичко друго, което трябваше. Всички детайли вече са нови, сигурно 20 пъти съм правила диагностика и след изминати 3000 км положението е същото. За последната година колата е повече в сервиза, отколкото при мен. Сега ме карат да сменя още два датчика на скоростната кутия, което ще струва още пари. Вероятно в сервиза, който е на дилъра, си правят експерименти. Наскоро научих, че това е заводски дефект, но това не ми помага особено, тъй като гаранцията е изтекла. Механиците дори ме съветват да продам колата, но аз не искам, тъй капо тя ми харесва, а и хвърлих толкова пари и нерви по нея."

TIKHONOV: "Като цяло колата е е лоша, но дотам. Шумоизолация е много лоша, освен това не съм впечатлен особено от поведението на пътя. Трябва да караш много внимателно, за да постигнеш приемлив разход на гориво, но в същото време мощността определено не доста. Със сигурност следващата ми кола няма да бъде Toyota."

fallback
  • #7
    Сивик 2007г. ( преди 3 години )
    Да споделя личен опит с Хонда Сивик, седан, 1.8 бензин, 140коня, ръчка 6 степенна: много надеждна, върви изненадващо добре, среден разход около 7,5-8.5л. Комфортна е, има място дори за 5 пътници, приличен багажник.Минуси: лошо качество в салона и на боята, тук-там започна да се появява ръжда след 7-8 години. Купих я на 60к км, продадох я на около 270к. Като цяло бях доста доволен. За хора, които са настроени практично е супер предложение, не и за такива, които зарибяват мадами с колата си :)
  • #6
    Ха ха ( преди 3 години )
    Точно хибрида е 1.3 седан произвеждан в Япония и турция англичанката е друго нещо
  • #5
    До 1 ( преди 3 години )
    Ако ще точим локуми - бензиновият мотор в хибрида е 83( по мой спомен 85к.с.- имал съм два , 2008г, преди фейса)коня. А хечбека от тези години се води 1.4 , а не 1.3.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Единствената кола, която не се чупи е тази, с която караш на Playstation!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    2ри, ааааа , като "хибрид" , но е 95 коня а не 83 !!! Сивик седан с 1,3 и 83 коня НЯМА!
  • #2
    До 1 ( преди 3 години )
    Сивикът от снимката е именно основа на хибрида. Снимката от интериора е от хибрид(цвт) . Версията седан в Нидерландия е почти 100% хибрид, 1.3 цвт. Ако се срещне 1.8 или 2.0 - 100%внос.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Сивик-а на снимката няма модел с 1.3 двигател, описанието също се отнася за хечбека, абе...Петър:)))
fallback
Последни