fallback

Коли на старо - BMW X1 или Mercedes-Benz B-Class?

Какво казват собствениците на тези нетипични за премиум-марките модели

Двата германския премиум-производителя вече от доста време предлагат в гамата си автомобили, които съвсем не са типични за тях. Mercedes-Benz, например, направи компактния миниван B-Class, докато BMW изненада мнозина с градския кросоувър X1.

До някаква степен и двата модела напомнят типичния градски хечбек, като това също е сред причините, те да бъдат сравнително успешни. Сега B-Class и X1 се продават добре и на пазара на употребявани автомобили, като интересно е да се разбере мнението на техните собственици. Те трябва разкрият два много важни въпроса - струва ли си да се плаща повече за марка и кой от двата модела е по-удачният избор?

BMW X1

Баварският модел е по-популярен от двата, като неговото първо поколение се появи през 2009 година, а второто - през 2015 година. За около 10 000 евро може да се намери прилично оборудван автомобил, като повечето предложения са за дизеловите версии с 2,0-литров мотор и с автоматична скоростна кутия.

Повечето оферти са за вариант със задвижване на четирите колела и с автоматична скоростна кутия, но се срещат и такива със задвижване на задните колела, както и с ръчни скорости.

За какво хвалят BMW X1?

Управляемост, динамика, интериор, проходимост и добър обзор - това посочват собствениците.

Igor Fomen: "Купих колата като нова и до момента имам само позитивни чувства към нея. Много послушен автомобил, като системата xDrive помага за това. Салонът е като на стандартните модели от X-серията, въпреки че мястото е по-малко. Комфортът е на високо ниво, макар че на задните седалки трудно се събират трима души с ръст над 180 см. С един резервоар изминавам 100 км при скорост до 130 км/ч. Оказването е малко твърдо, но като цяло тази кола носи само положителни емоции".

Pavel Akimov: "Това е един от най-добрите автомобили на марката, като динамиката му е забележителна и когато я усетиш, забравяш за всички други недостатъци. Разходите също не са чак толкова високи, колкото твърдят някои. Аз купувам консумативи и резервни части през интернет, там цените са доста по-ниски."

Serj Karpatenyan: "Купих случайно този автомобил, тъй като търсех Toyota RAV4 или VW Tiguan, но още след пробното шофиране бях сигурен, че това ще бъде колата. Постоянно задвижване на четирите колела, висок клирънс, мощен и икономичен дизелов мотор, отсъствие на накланяне в завой, информативен волан, спортно окачване и комфортен салон - всичко това ме накара да се влюбя от пръв поглед. Вече съм навъртял над 50 000 км и колата не се е чупила и не е капризничила. Пали без проблеми дори в голям студ, а карането по леда е истинско удоволствие. Идеална е както за града, така и извън него."

За какво критикуват BMW X1?

Шумоизолация, трудна препродажба и качество на сглобката са нещата, които не се харесват на собствениците.

AndrewNat: "Предните седалки бяха много неудобни и се наложи да ги преправям, като промених наклона на облегалките и сложих допълнителни подпори. На 30 000 км се появи проблем със запалването и се наложи да влизам в сервиз. Там ми казаха, че най-вероятно е от акумулатора - заредих го на топло в същи, но на следващата сутрин пак отказа да запали. Оказа се, че проблемът е в стартера, като не е само при моя автомобил, но и при други от този модел."

anonymous: "На 20 000 км ми смениха кормилната рейка по гаранция, а на 25 000 км се наложи и замяна на свещите. Малко след това се оказа, че двигателят гълта повече малко и долях близо половин литър. В сервиза вдигат рамене и не могат да ми кажат причините. Затова и ще се разделям с автомобила".

Good Frend: "Гумите "рънфлат" трябва веднага да бъдат махнати и да не се пести от смяната им. Още на 3000 км се счупи скоростната кутия, като чакат 45 дни, за да бъде заменена от дилъра по гаранция. На третата година, при пробег от около 45 000 км се повреди и генераторът, който вече смених за собствена сметка. Появи се и скърцане в предните стойки, чийто ремонт също не беше евтин. За големите фенове на BMW тези разходи може и да са нормални, но аз бях дотук и затова продадох колата."

Mercedes-Benz B-Class

Това е един от случаите, в които моделът на Mercedes не само е по-рядък на пазара на употребявани автомобили от този на BMW, но и е по-евтин. Това се обяснява и от факта, че той е и по-стар, като се появи 4 години преди X1. Първото поколение на B-Class се произвежда от 2005 до 2011 година, а второто - от 2014 до 2018 година.

И тук в гамата преобладават дизелови варианти, като при първото поколение се появява и скромният бензинов мотор с обем 1,5 литра. Голяма част от предложенията са с 2,0-литрови агрегати, развиващи между 109 и 211 к.с. Повечето продавани автомобили с вариаторни кутии (при първата генерация) и с роботизирани (при втората). Предложенията със задвижване на четирите колела почти липсват, така че изборът пада върху предното предаване.

За какво хвалят Mercedes-Benz B-Class?

Надеждност, салон, управляемост, багажник, добър обзор - това изтъкват като предимства собствениците.

СССС: "Идеален автомобил за град и да дълъг път. Това е втората ми B-Class за последните 3 години, като до момента съм навъртял 150 000 км и няма нито един проблем. Колата предлага вместителен багажник, плавен ход и отлична управляемост. Освен това, не е особено интересна и за крадците".

Alex: "Отлична управляемост, а 7-степенната автоматична кутия работи като часовник и изобщо не се усеща превключването на скоростите. Ниският разход на гориво е факт, което е много важно. Високо място на шофьора осигурява още по-добър поглед на пътя. Отлична аудиосистема и бордови компютър. Вече 30 години карам най-различни автомобили и мога да сравнявам."

Ruslan Shapilov: "Моята B-Class е с газова уредба и нямам никакви оплаквания. Вариаторът се справя отлично, така че не разбирам, защо толкова много хора имат претенции към него. Когато свикнеш, няма проблем. Динамиката не страда изобщо, а кутията е здрава. В моя случай тя е на 250 000 км."

За какво критикуват Mercedes-Benz B-Class?

Проходимост, скоростна кутия, климатик и светлини - от това се оплакват собствениците.

Lera: "Парктроникът, който толкова много хвалят, не работи през зимата. Стъклата също замръзват, като се налага да ги стържеш по време на движение. При 0 градуса през зимата и движение в задръствания загряването на двигателя отнема 40 минути. Разходът в градски условия е 12 л/100 км, но извън града пада наполовина. Скоростната кутия е истински шедьовър - на дълъг път е вълшебна и изобщо не се усеща смяната на скорости, но в града е истински ад. Даваш газ и се започва едно мислене..."

Michael Trevonin: "Карам тази кола сравнително рядко, като на 8-ата година при пробег от 54 000 км се наложи ремонт на автоматичната скоростна кутия. В нея има хидроблок с електронни компоненти, който излиза от строя и трябва да се смени. Този ремонт се прави само в сервиз на марката, като е доста скъп и често не решава проблема. Съответно, се налага смяна на самата кутия, а там сумата вече е страшна. Всеки ремонт върви с препрограмиране на компютъра, което също си е разход."

Beni: "Купих колата на старо, но от официален дилър. Още в самото начало усетих, че съм се минал и скоро разбрах защо. На 150 000 км се развали скоростната кутия Tiptronic, като се наложи тя да бъде сменена. След това се повреди и стартера, а неговата смяна става само със сваляне на двигателя. Съответно, това увеличава цената на ремонта. Ремъците постоянно се късат, пробвах с китайски или турски, пак същата работа. Смених и горивна помпа. Салонът е ужасен - пълен е с евтина пластмаса, която на моменти направо дразни. Изобщо, ако предварително бях прочел малко повече за този модел на Mercedes, нямаше да си го причиня."

fallback
  • #9
    v ( преди 3 години )
    Нито един от 2 та кошнука ...
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    БМВ Серия 2 грантурър е миниван на предно какъвто е и МВ Б-клас и са си точно конглокенти. Според теб гран турър на SL ли е сърерник , д е а разбирковците?
  • #7
    До долния ( преди 3 години )
    "конглокент на МВ В-клас е Гран турър на БМВ. "Амиго ти сериозно ли???????
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Пак пиянски брътвежи на *** от рассията. Кво им сравняват, като двата автомобила не са преки конглокенти от един и същи клас.Сравним с Х1 е GLA, а същевременно конглокент на МВ В-клас е Гран турър на БМВ. Статия тюрлюгювеч, безполезна сравняваща ябълки с круши и писана на поне две кила самогон с кисела краставичка за мирисане от десетима.
  • #5
    Некой ( преди 3 години )
    Значи нито една не струва
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Пробвал с китайски и турски ремъци, ама пак не се оправила работата.
  • #3
    хаха ( преди 3 години )
    От къде на къде ги наричате премиум? s-класа или BMW 7 са премиум ама тези еднодневки едва ли , все едно сега да кажете че и мими е премиум.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Пишат или по-скоро преписват статии и дори не поглеждат какво са сътворили.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    ""С един резервоар изминавам 100 км при скорост до 130 км/ч. Оказването е малко твърдо"" И това е сложено при положителните коментари!!! Не знам резервоара ли е малък или двигателя харчи много ама да изминаваш 100км. с един резервоар, не е добре.
fallback
Последни