IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци атакуват Европа с атрактивен седан на ток

Xpeng P5 предлага авангарден интериор и сериозен пробег на конкурентна цена

Китай разчита силно на развитието на електрическите автомобили от известно време, но все още не е започнал да продава свои модели в Европа. Това обаче е на път да се промени със седана Xpeng P5, който предлага високи технологии и богато оборудване на много конкурентна цена.


Xpeng P5


Дължината на Xpeng P5 е 4800 мм, а разстоянието между двете оси - 2770 мм. Дизайнът на седана е модерен, като прави впечатление ниският аеродинамичен коефициентът - 0.223, който е и една от причините за пробега на модела - между 460 и 600 км по цикъла NEDC.

Интериорът е вдъхновен от колите на Tesla, като в него основна роля играе 15,6-инчов вертикален дисплей със собствена операционна система - Xmart OS 3.0. Тя може да се управлява с гласови команди и позволява трансформирането на кабината в в киносалон, като изображенията се прожектират върху навит екран, монтиран на покрива.


Xpeng P5


Пред водача е поставен 12,3-инчов приборен панел, на който се появява информация за движението на електромобила. В оборудването на седана влизат още система за автономно шофиране, която работи с 12 ултразвукови сензора, 13 HD-камери и 5 радара.

Всъщност Xpeng вече пристигна в Европа, като продава в Норвегия друг свой модел - спортният седан P7, който беше представен още през 2019 година. Сега китайците подготвят и европейска версия на P5, за да може тя да отговаря на вкусовете на потребителите на Стария континент. Първоначално тя ще бъде без автопилот, тъй като неговият софтуер трябва да се адаптира, за да може да използва карти от различните държави.

Още снимки на електрическия седан - вижте в галерията:


В Китай продажбите на Xpeng P5 вече стартираха, като цените на седана варират от 24 500 до 34 80 долара. Според информациите, в Европа те ще започват от 30 000 евро, което изглежда доста примамлив вариант, като се имат предвид оборудването и пробега на електромобила.

Снимки: Xpeng

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Шаолин ( преди 2 години )
    Аз също не харесвам тия китайски ***, но помислете за момент на кой му пука какво ще кара бай Ганяяя. Ние сме с доста скромни възможности като покупателна сила, така че...
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Гледам в коментарите често се ползва думата "конглокентен" / "конглокентна", някой да ми преведе какво означава!
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 2 години )
    Ще ги поръчваме от Алиекспрес.....
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    петела ( преди 2 години )
    И без пари да ги дават- къде ще се зареждат?!?
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    3-фазния ( преди 2 години )
    #9 изплю малко отрова, види се не ти е гот, че с един южен скат китайски фотоволтаични панели по 390 вата и 300 кинта всеки, много скоро почваш да караш безплатно.
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до 5 ( преди 2 години )
    Поредните догадки, на някой, който не кара кола на ток. Онзи ден със Зое 40 кВтч София-Габрово (217) със 120-130 по магистралата, при пристигане показваше оставащи 67. Тоя Xpeng е със 56, 66 и 71 кВтч варианти и далеч по-аеродинамично
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Главчо ( преди 2 години )
    Никой не мисли, че света се прецака сам като се позволи на Китай да държи цялото производство и малко по малко ще започнат да налагат и високи цени. Цената на тока ще ви е последния проблем...
  • #13
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Аз ( преди 2 години )
    30 000 за седан, който минава 300 км. С автопилот който не работи. Освен някакви екрани за какви екстри става дума не разбрах. Успех само ще им пожелая...
  • #12
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не са се постарали много с дизайна - отпред карашик от Голф и Тойота, отзад - грозно. Иначе вътре е готина като изключим тоя огромен телевизор, но явно потребителите на такова кълват. Цената не може да се нарече ниска, по-скоро е конглокентна.А по отношение на евтинията за каране на ел кола и сега не е евтино ако зареждаш на платена електростанция. Който има гараж с трифазен ток, може и да е е добре, но ако си мислите, че на Кауфланд ще зареждате навеки, щото няма други коли, помислете пак
  • #11
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще праща ли данни към сървър в Китай?