fallback

Китайци атакуват Европа с атрактивен седан на ток

Xpeng P5 предлага авангарден интериор и сериозен пробег на конкурентна цена

Китай разчита силно на развитието на електрическите автомобили от известно време, но все още не е започнал да продава свои модели в Европа. Това обаче е на път да се промени със седана Xpeng P5, който предлага високи технологии и богато оборудване на много конкурентна цена.

Дължината на Xpeng P5 е 4800 мм, а разстоянието между двете оси - 2770 мм. Дизайнът на седана е модерен, като прави впечатление ниският аеродинамичен коефициентът - 0.223, който е и една от причините за пробега на модела - между 460 и 600 км по цикъла NEDC.

Интериорът е вдъхновен от колите на Tesla, като в него основна роля играе 15,6-инчов вертикален дисплей със собствена операционна система - Xmart OS 3.0. Тя може да се управлява с гласови команди и позволява трансформирането на кабината в в киносалон, като изображенията се прожектират върху навит екран, монтиран на покрива.

Пред водача е поставен 12,3-инчов приборен панел, на който се появява информация за движението на електромобила. В оборудването на седана влизат още система за автономно шофиране, която работи с 12 ултразвукови сензора, 13 HD-камери и 5 радара.

Всъщност Xpeng вече пристигна в Европа, като продава в Норвегия друг свой модел - спортният седан P7, който беше представен още през 2019 година. Сега китайците подготвят и европейска версия на P5, за да може тя да отговаря на вкусовете на потребителите на Стария континент. Първоначално тя ще бъде без автопилот, тъй като неговият софтуер трябва да се адаптира, за да може да използва карти от различните държави.

Още снимки на електрическия седан - вижте в галерията:

В Китай продажбите на Xpeng P5 вече стартираха, като цените на седана варират от 24 500 до 34 80 долара. Според информациите, в Европа те ще започват от 30 000 евро, което изглежда доста примамлив вариант, като се имат предвид оборудването и пробега на електромобила.

Снимки: Xpeng

fallback
  • #10
    До 9 ( преди 2 години )
    Научи се са четеш преди да коментираш! Никой не ти е рекламирал, че при масови електрички ще плащаш по малко! Не ми цитирай реклами на модели които се продават все още в единични бройки, със субсидиране на покупка, зареждане и прочие!Никой не отговаря на въпрос - какво се случва като станат масови, а всички зомбита сте толкова заслепени, че не дори не си го задавате!!!
  • #9
    До 8 ( преди 2 години )
    Никой, никога казваш? Я пак разрови печата. То къде ли не бяха реклами, като почнеш от БМВ и обиколиш останалите, около 2лв. на 100км. разход бе най-често срещаната рекламка.
  • #8
    До 3 ( преди 2 години )
    Никой никога официално не ти е рекламирал,че на ток ще ви излиза евтино!Това са си ваши мечти и заблуди от журналистите! На всеки нормален човек е ясно,че при масово ползване на ел. колите, тока ще е в пъти по скъп от сега, ще има акциз върху теоретичната консумация на ток за километрите които изминаваш годишно и акциз за зареждане от обществени станции!Да караме миксери ще е ни е много по скъпо!Няма енергийна компания която да не видгне цените при високо търсене и държава да се откаже от акцизи
  • #7
    Хе ( преди 2 години )
    Аз чакам колата на Xiaomi! Довоелн съм от телефоните им, а и предолагам ще пъснат промоция - план Тотал Плюс с двегодишен договор + телефон + смартгривна + ел.кола :D :D :D :D
  • #6
    Няма аванта. ( преди 2 години )
    Естествено че ще поскъпва. То и момента при под 1% ел. автомобили вече има недостиг на енергия а представяте ли си какво ще стане ако всички започнат да карат на ток? Ами като закрием централите на въглища, и се откажем от атомната енергия? Със слънчеви панели ли ще добиваме ток? Ами то един декар панели струва милиони а може да зареди само няколко автомобила на ден. Просто е немислимо. Аз и преди съм ви казвал че един ден токът ще стане по скъп от бензина.
  • #5
    Blake ( преди 2 години )
    600 km пробег по NEDC, вероятно е не повече от 250 по магистрала... голяма далавера, няма що! При положение, че пробег по доста по-точния WLTP дават огромна разлика (примерно 450 по каталог, 300 макс реално), какво остава за NEDC?!?
  • #4
    младен ( преди 2 години )
    Никак не изглежда зле това.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Не знам дали ви направи впечатление, че тихомълком тока за една година скочи със 100%? Започвам да си мисля, че бъдещето на електрическите коли, няма да ни излиза чак толкова евтино, както ни го рекламираха преди 2-3 години. Имам усещането, че след 10тина години, днешните цени на бензина и дизела ще са хубав спомен за отминали времена, когато предвижването с автомобил не е било чак толкова скъпо.
  • #2
    VAYK ( преди 2 години )
    За тия пари смятам, че двойката догодина "in Deutschland hergestellt" ще е топ предложението!
  • #1
    none ( преди 2 години )
    Китайската доминация при телефоните започва да се случва и при автомобилите. В момента за тези пари в Европа не може да се закупи нищо по-голямо от Голф. Високомерието на някой европейски производители ще им изиграе много лоша шега (Мерцедес и БМВ ще намалявали производството, за да ставали по-екслузивни ;))). Да се смееш ли да плачеш ли на такава екслузивност. За момента само французите и ФВ имат някаква конглокентна стратегия, но за момента цените им са високи (като изключим Дачия Спринг).
fallback
Последни