fallback

15 000 долара стартов бонус, ако станете шофьор на камион

Недостигът на тираджии достигна 52 000 души във Великобритания и 45 000 - в Германия

Недостигът на товарни шофьори става все по-остър и от двете страни на океана. В САЩ компании вече предлагат по 15 000 долара безусловен стартов бонус на новите шофьори. Великобритания временно разреши на тираджиите да карат по 10 вместо по 9 часа на денонощие, за да се справи с нарастващия проблем с доставките за магазините.               Базираната в американския щат Мериленд Cowan Systems гарантира 15 000 долара бонус на всеки, който подпише с нея договор като шофьор на камион. Това е на практика една трета от средната годишна заплата на товарен шофьор в Америка, която е 47 130 долара. Компанията има 1700 служители, но в последно време среща все по-големи затруднения да попълни бройките. 15 000 долара е минималният възможен бонус, като някои от новите шофьори могат да получат до 20 000 долара, уверяват от Cowen. При това, за разлика от предишни подобни схеми, бонусът не се изплаща на малки части в течение на години. Вместо това половината се брои на шофьорите още през първите шест месеца на работа, а остътъкът - най-късно до 18-ия месец.

Данни: FT

Дори и подобни оферти обаче не успяват да привлекат нови хора за индустрията, в която по изчисления на браншовата организация BLS в момента недостигат около 60 000 шофьори. Сходно е положението и в Европа. Още през 2019 един доклад констатира, че във Великобритания недостигът на шофьори е 52 000 души, в Германия - 45 000. При това докладът прогнозира, че недостигът ще расте с по 28 000 шофьори на година. Положението може само да се влоши след "реформите" в транспортния сектор, наложени от ЕС под натиска на френския президент Еманюел Макрон уж за запазване на работните места на шофьорите от Западна Европа.

Средната възраст на шофьорите на камиони нараства постоянно, просто защото младите кандидати за тази професия са все по-малко. По сметки на германския синдикат DSLV две трети от сегашните шофьори ще се пенсионират в близките 15 години. Защо обаче интересът към професията се стопи толкова напоследък?

Средната възраст на шофьорите постоянно расте, а две трети от тях ще се пенсионират в следващите 15 години. Дали дотогава автономното управление ще е напреднало достатъчно, за да компенсира?       Анализаторите цитират най-често две причини. Едната е в напредъка на автономното управление: повечето младежи днес са убедени, че в обозримо бъдеще камионите ще могат да се управляват сами, и че професията на шофьора няма перспективи. Другата е изоставащото възнаграждение. Някога шофьорите на камиони печелеха значително повече от другите работници с ниска квалификация. Както пояснява The Financial Times, през 2010 доходите на един шофьор на камион във Великобритания са били с 51% над тези на касиер в супермаркет. Но през 2020 разликата е вече само 27% - според мнозина недостатъчна да компенсира по-тежкия труд и продължителните отсъствия от кщи на шофьорите.

 

fallback
  • #4
    Някой ( преди 3 години )
    Всеки може да стане шофьор, ама от шофьор нищо не става!Който го мързи да учи, отива на строежа или да върти геврека
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    тесла сменят модела и получават само псувни, промяната е само за смелите
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Напълно прави са младите да не искат да работят такава работа. Не само тази професия ами и много други са напълно неуместни в 21 век. Всичко това е част от малоумщината на съвременната цивилизация по американски модел. Всички се водят по акъла на американците и никой не смее да направи истинска реформа и да смени модела.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    ами вместо да генерират само трафик, по и без това пълните магистрали, да качат товарите по жп транспорта, и каммиони да останат за къси разстояния. Сега от Ротердам до къде ли не с камиони само.
fallback
Последни