Следващото поколение на BMW M5 е вече по улиците на Мюнхен за финални тестове, макар и под тежък камуфлаж, показват тези шпионски снимки, публикувани от Motor1. Междувременно британското издание Autocar хвърля малко светлина какво се крие под старателно маскираната външност.
Снимка: Motor1
Според списанието новото М5 ще е първото електрифицирано - нещо, което едва ли ще очарова традиционните фенове на спортния седан. Бензиновият двигател при него ще бъде съчетан с електромотор и зареждаща се от външен източник батерия - тип Plug-in хибрид. Възраженията на феновете може би ще бъдат успокоени малко от максималната мощност, която ще порасне до 750 конски сили благодарение на електрическия мотор.
Успоредно BMW подготвя и една по-"бюджетна" версия на спортния седан, която вероятно ще ползва трилитров мотор с шест цилиндъра и ще развива около 500 коня - почти колкото предишното поколение на М5. Според Autocar впечатляващият V8 двигател (N63) почти сигурно ще бъде пенсиониран, тъй като преработката му така, че да покрива бъдещия екостандарт Евро 7, ще струва твърде скъпо.
Така си представят бъдещото спортно i5 графиците на AutomobileMag
Другата любопитна информация на Autocar гласи, че в бъдеще M5 няма да е най-мощният модел на BMW в D-сегмента, въпреки 750-те си коня. В момента М5 и M8 са най-мощните серийни модели на баварците, с по 625 коня. В бъдеще първенството в това отношение ще отиде у очаквания спортен вариант на електрическото i5, който ще развива около 800 конски сили.
Още по темата:
-
Следващото поколение на бизнес-седана ще излезе през 2023 година
-
Баварската компания готви и други модели с такова задвижване
-
Компанията призна за проблем с двигателя N63 и се съгласи на сделка в САЩ