fallback

Genesis представи първия си електрически кросоувър

GV60 е най-новият модел на платформата E-GMP на Hyundai

Ioniq 5 беше първият модел, представил новата платформа на Hyundai за електромобили Electric Global Modular Platform (E-GMP), когато бе представен през февруари. Няколко седмици по-късно дебютира Kia EV6 със същата архитектура, а сега наред е и луксозният бранд на корейците Genesis, който представи електрическия кросоувър GV60.

Макар от Genesis да не разкриват все още технически спецификации като задвижване, капацитет на батерията и подобни, още на пръв поглед е видно, че GV60 има сходни пропорции с представените по-рано модели, като се очаква да има и големи сходства с тях в технологично отношение. Но, разбира се, в по-луксозна опаковка.

И като споменаваме опаковка, дизайнът на Genesis GV60 е доста интересен и може би малко странен: дългият заоблен преден капак отстъпва място на задната част в стил фастбек с фиксиран спойлер, а по-ниският клирънс кара машината да прилича повече на висок хечбек, отколкото на автентичен кросоувър.

Извън взаимстваните от събратята си пропорции, GV60 използва дизайнерския език на Genesis, наречен „Атлетична елегантност“ (Athletic Elegance), който включва отличителни четворни светлини отпред, също четворни огледално разположени задни светлини и решетка във формата на щит, разположена ниско на бронята, за да подчертае агресивния стил, но и да охлажда по-добре все още незнайните като данни батерии. Но тук разположението изглежда много по-малко елегантно, отколкото в други модели на Genesis.

Салонът на новия електрически модел е в изключително ясен фирмен с тил, със селектор на предавките, тип "кристална сфера", кореспондиращи сребристи бутони и селектори на информационно-развлекателната система и останалите функции и елементи от синя кожа, познати ни от машини като G80 и GV80.

За първи път в историята на марката, в модела са внедрени дигитални странични огледала, използващи камери, прожектиращи картината на два екрана, разположени на предните колони.

Базирайки се на това, което вече се знае за Ioniq 5 и EV6, Genesis GV60 най-вероятно ще предлага пакет батерии с капацитет от 58 до 77 киловатчаса. Очакваният пробег с едно зареждане ще над 480 км с по-големите акумулатори, а мощността би трябвала да е поне 585 конски сили, както е при върховия модел Kia EV6 GT.

Луксозната марка обещава повече детайли за нови си модел в най-скоро време.

Повече снимки на Genesis GV60 може да видите в галерията:

fallback
  • #7
    До #6 ( преди 3 години )
    Точно това е проблемът - в този сайт се публикуват или откровени глупости и измислици, или пък текстовете полуграмотно написани и имат нужда от ново тълкуване или нов превод. А пишещите изобщо не обръщат внимание на критиките и продължават без много мислене, както са си свикнали.
  • #6
    жъст-мен=ДртУАЙТБой ( преди 3 години )
    До н-р 5: В случая думата 'отстъпва' е употребена не на място, а е трябвало да бъде използван глаголът - преминава, преминава плавно към..., прелива, или нещо близко до този смисъл. Мисълта на това изречение е, че меката леко заоблена предна част на колата "отстъпва" място на по-агресивната, по-авангардно изглеждаща задна част във формата на фаст-бек...
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Някой може ли да обясни какво означава в статията израът: "дългият заоблен преден капак отстъпва място на задната част в стил фастбек"? Как предният капак отстъпва място на задната част не е никак ясно.
  • #4
    жъст-мен=ДртУАЙТБой ( преди 3 години )
    Имам доброто и обнадеждаващо чувство, че с този "СКромен" и определено бюджетен модел, Дженезисът като супер-бранд /също като ТЕСЛАта на ИТС-Ъ-МЪСТ/се стреми да се сложи, да се индикира и влезе в по-скромната и по-масова средна класса, като по този н/н стане достъпен и за масовия щатски потребител с по-малки възможности с цел да завоюва по-големи пазарни позиции и конюнктурен дял в този ранг от електро-коли. И се подразбира, че ще бъде претъпкан с технически супер-опции от най-високо естество!
  • #3
    жъст-мен=ДртУАЙТБой ( преди 3 години )
    Не "кактус", а просто - Крассавец и то от най-висока класса - зелен, заоблен, застинало пред скок малко лъвче, 1 законспириран бъдещ убиец на сходните в неговия ранг коли. И във визията си мяза повече на мини-поршенце и по-малко ферари /само като дизайн, не като показатели, много ясно!/ и/ли накратко, както сочи статията - АЕ! С 1 дума - яко добре барнат силует и изпипана докрай елегантно-налагаща се форма - направо супер- дизайн,откъдето и да го погледна човек. Има визия и си струва парите!!!
  • #2
    Fury ( преди 3 години )
    Верно, чист "Кактус" отпред!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Някой е гледал домашната работа на Ситроен
fallback
Последни