Опитът на Mazda да възкреси роторния двигател като т. нар. "рейндж екстендър" за електромобили бе обявен официално, но е малко неясен към момента. Слуховете за разработката му продължават неспирно, като излизат все по-нови информации за проектите на японците.
Според най-новите информации, японският производител работи и по още една версия на ванкеловия мотор. Изданието BestCarWeb твърди, че компанията подготвя нова и екологична версия на двигателя, която ще се захранва с водородно гориво. В публикацията на японското издание се твърди, че водородът е много добре съвместим с уникалния дизайн на роторния двигател, който не страда от прекалено нагряващи се места, което пък да доведе до неволно възпламеняване на горивото по-рано от необходимото.
Водороден ванкелов двигател би изисквал доста ресурси и технологии, което значи, че подобен агрегат ще е доста скъп. И най-вероятно, ако наистина се работи в тази посока, екологичният мотор ще се предлага само за лимитирани модели.
За възраждане на роторния двигател от страна на Mazda се заговори още с края на лансирането на последния автомобил с такъв мотор на марката - RX-8, който бе "пенсиониран" през 2012 г. Миналата есен производителя обяви плановете си за използването на ванкелов агрегат в електромобила МХ-30 от 2022 година, който да служи за зареждане на батериите.
В началото на месец юли, обаче, японците "дадоха заден" и заявиха, че все още не е напълно ясно кога подобен двигател ще се завърне в гамата им. Това стана точно когато в интернет тръгнаха слухове, че компанията напълно се е отказала от идеята си и смята да изостави проекта в полза на друго решение.