Peugeot вдигна завесата пред 9X8 - хиперавтомобилът, с който ще участва в Световния шампионат по издръжливост на FIA (FIA WEC) през 2022 година, включително и в легендарната надпревара "24 часа на Льо Ман". Болидът предлага много иновативни решения по отношение на аеродинамика и задвижване, като ще е сред основните претенденти за победи в новия клас Le Mans Hypercar (LMH).
Peugeot 9X8 е наследник на 905, победител в 24-те часа на Льо Ман през 1992 г. и 1993 г., както и на Peugeot 908, който спечели класическото френско състезание през 2009 г. За разлика от тях, обаче, новият модел е с хибриден силов агрегат и сложна система за задвижване на четирите колела.
За създаването на новия 9X8, екипът на френската марка се е възползвал в максимална степен от регламентите на FIA за новия клас, като инженерният екип е успял да избяга от установените норми и болидът предлага радикален дизайн без задно крило. От компанията заявиха, че ще се опитат да запазят в тайна, как точно са успели да се справят без наличието на този елемент, който е "статукво" в Льо Ман от 1967 година насам.
Премахването на задното крило е осигурило свободата да се проектира по-елегантен силует, с по-хармонично съчетание на линиите и формите. Кокпитът очаквано е футуристичен, но по-заклетите фенове на Peugeot бързо ще забележат някои прилики с интериора на серийните модели на марката от т. нар. i-Cockpit.
За задвижването на новия болид ще се грижи хибридна система, със задноразположен 2,6-литров V6 мотор с двоен турбокомпресор. Агрегатът постига максимална мощност от 680 к.с. (500 kW), като ще бъде подпомаган от 200-киловатов мотор-генератор на предната ос. Тягата се предава към колелата през 7-степенна секвенциална скоростна кутия.
Според регламента на WEC, при скорост до 120 км/ч ДВГ задвижва задните колела, а след това се задейства и електромоторът. Тогава мощността на V6 агрегата спада до 408 конски сили, а задвижването е на четирите колела. По време на състезанието, 900-волтовата батерия помага само за рекуперацията, а когато нейният заряд е изчерпан, отново се влиза в режим на задвижване на конвенционалния двигател, но този път на максимална мощност.
Два болида Peugeot 9X8 ще вземат участие в Световния шампионат по издръжливост догодина, а зад воланите им ще бъдат пилотите Кевин Магнусен, Густаво Менезес, Микел Йенсен, Пол ди Реста, Жан-Ерик Верн и Лоик Дювал.
Повече снимки на Peugeot 9X8 вижте в галерията: