fallback

Как CVT-кутията превзе и по-големите автомобили

Тази трансмисия се среща не само на седани, но и кросоувъри и всъдеходи

Идеята за скоростна кутия с непрекъснато променливото предаване (CVT) дълго време беше свързвана предимно с мотопедите (скутерите). Това накара мнозина да я считат за решение, което е подходящо предимно за малки, леки и не много мощни автомобили. Считаше се, че тя не може да издържи на сериозни натоварвания, но това не е точно така.

Всъщност, този тип трансмисия си има своите предимства – като по-малкия разход на енергия, например. Стига, разбира се, да е конструирана както трябва, тя може да се използва и за по-големи автомобили. А това е нещо, което повече от един производител се е опитал да направи през годините. Ето и няколко примера.

Големи автомобили със скоростна кутия CVT (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    129 ( преди 2 години )
    Че той мултитроника на Ауди се оказа пълен провал. Какво са го захвалили тука незнам. Човек да си купи на старо Ауди с мултитроник е за съжаление, не за хвалене.
  • #4
    Зеленоок ( преди 3 години )
    Даваш педaла до долу и .... нищо. Бавно и тромаво работи, дори при Аудитата. Имах А4 TSI и беше много не приятно като усещане.
  • #3
    Fury ( преди 3 години )
    До # 2! Те са синоними! Цитат:"Трябва да ускорим... без проблем, настъпваме *** на газта и се изстрелваме възможно най-бързо без никакви придърпвания и тем подобни. За всичко това е виновен вариатора под краката Ви или още безстепенната трансмисия или пък CVT - скоростната кутия - назовете я както ви е удобно."
  • #2
    Някой ( преди 3 години )
    Вариаторна няма нищо общо със CVT кутия ха ха
  • #1
    Fury ( преди 3 години )
    А масово използваните в Бг Мерцедес А и Б класа, голямата част от които са автоматици не са ли също с вариатор?
fallback
Последни