fallback

Автомобил от Икеа - купуваш в сандък и сглобяваш у дома

Колата е създадена от американец, но е произведена от Renault

Американският студент-дизайнер Райън Шлотауер е имал 15 седмици за да разработи от нулата ситикара Ikea Höga, като е ползвал помощта на компанията Renault и на мебелния гигант Икеа. Изискването към него е било само едно - както в случаите с мебелите на шведската компания купувачите трябва да вземат сандъка с части от склада на Икеа и после сами да сглобят автомобила.

Малката кола - 2,3 дължина (с 20 см по-къс от Smart Fortwo) и 1,57 метра широчина (Smart е дълъг 1,66 метра) е базирана на електрическа платформа, между чиито оси се намира акумулаторната батерия. Машината е по-висока от Smart - 1,88 метра срещу 1,52 метра, като има симетричен дизайн.

Благодарение на него тя се отваря отпред и отзад чрез прикрепени към покрива врати. Това позволява на инвалиди с лекота да влизат в салона, тъй като воланът и приборния панел се преместват заедно с вратата. Отворът на багажника е достатъчно голям за товаренето на различни предмети.

Заради малката си дължина в автомобила може да се поставят само две седалки, а вместо дисплей е предвидено да се използва смартфона или таблета на шофьора. Най-трудната задача, според Шлотхауер, обаче е била колата да се разглоби на толкова части, които да се съберат в неголям сандък. Техният брой е 374.

Засега не е ясно каква ще е съдбата на Ikea Höga, като предстои Renault и Икеа да решат дали да го произвеждат серийно. Техническите характеристики не се съобщават, но е известна цената - 5300 евро.

Още снимки на нестандартния автомобил - вижте в галерията:

Снимки: Ikea

fallback
  • #10
    А ( преди 3 години )
    Тая прахосмукачка най добре да вземат да я закарат в Северна Македония че да кажат че е тяхно изобретение щото срам за Рено и Икея с тва лего
  • #9
    Бойко Борисов ( преди 3 години )
    Дилян Пеевски ш съ събире ли в нея?!
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Рено и Нисан продадоха дяловете си в Мерцедес, защото немците са в процедура на поглъщане от китайския концерн Гели, Мерцедес обаче още не са си продали акциите в Рено и Нисан и продължават да си пазаруват Смартове от завода на Рено в Словения, Канго-та, които прекръстват на Ситан, както и малолитражни бензинчета за А-класите. Да по някоя време китайците ще заповядат, да спрат да купуват френско и да минат на китайско. Иначе Рено просто ще изкопират Citroen Ami с това
  • #7
    Изфинете ( преди 3 години )
    За шампоани ще има място, нали.
  • #6
    abc ( преди 3 години )
    Добре... А това нещо има ли еърбегове?... Нещо на Euro NCAP краш тестове минавало ли е?....
  • #5
    #2 ( преди 3 години )
    пак си се надишал с евтините пластмаси от рено/дачия! Мерц отдавна се отърва от ****луците на рено, а без кражбите от Нисан френският мъртвец отдавна да е погребан и забравен!
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    В Алибаба има по добри мини електрички на по-добри цени. Само дето едва ли някой от БГ си е поръчвал.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Скъпичка е! В Пекин имах една електричка да ходя до метрото и супера. От тези, дето не ти трябва книжка. Купих я от кварталния железарски магазин за 1650 долара. Чипа нова с найлоните. Четири врати с парно. Климатика беше един вентилатор, ама вършеше работа. Пробега беше около 40 км. Та, тия тарикати трябва да спрат да изнудват хората с идиотските си ени на ел. играчките! П.С. дигаше 42-45 км.ч. на равното!
  • #2
    Слиип ( преди 3 години )
    Браво.А до хубостника 1# плюеш по Рено -да споменем,че доста гиганти използват техни двигатели а и правят цели коли по лиценз(Мерцедес например).Нисан и Митсубиши също.
  • #1
    щом е от рено... ( преди 3 години )
    сандък ще си остане!
fallback
Последни