Audi e-tron GT не само се представя отлично като пробег с едно зареждане, но благодарение на отличните характеристики на зарядните станции постави рекорд на 1000 км по време на тестове на Бьорн Ниланд.
В тези изпитания Ниланд тества електромобили по норвежките магистрали на разстояние от 1000 км. В случая на Audi e-tron GT е използвана мрежата от зарядни станции IONITY. Тестът стартира при 100% заредена батерия и се провежда нощем и тъй като пробегът при движение по магистрали е по-малък от обявените от производителя 488 км по WLTP, се налаган няколко спирания за зареждане.
Първото зареждане е било след 293 км, второто - след 348 см, третото - след 568, а четвъртото - след 791 км. Спиранията са оптимизирани, за да може да се използват най-добрите характеристики на зарядната станция. В един от случаите Ниланд е трябва да смени зарядното, тъй като то е давала не повече от 140 кВт вместо 250 кВт.
Разстоянието от 1000 км е изминалто за 9 часа и 35 минути при температури на въздуха 8-12 ° C със средна скорост от 104,3 км/ч, като времето включва спирането за зареждане и представлява нов рекорд за електромобил. Предишното най-добро постижение беше на Tesla Model S Long Range (Raven) - 9 часа и 50 минути, следва Tesla Model 3 Performance - 9 часа и 55 минути.
Според Бьорн Ниланд, резултатът на Model 3 може да бъде по-добър. Във всички случаи обаче постижение под 10 часа (средна скорост над 100 км/ч) се счита за отличен резултат и колкото е по-малко времето, толкова по-важен е човешкият фактор.
Снимка и видео: Insideevs