fallback

Audi e-tron GT постави рекорд по пробег

Електрическият седан измина 1000 км за 9 часа и половина

Audi e-tron GT не само се представя отлично като пробег с едно зареждане, но благодарение на отличните характеристики на зарядните станции постави рекорд на 1000 км по време на тестове на Бьорн Ниланд.

В тези изпитания Ниланд тества електромобили по норвежките магистрали на разстояние от 1000 км. В случая на Audi e-tron GT е използвана мрежата от зарядни станции IONITY. Тестът стартира при 100% заредена батерия и се провежда нощем и тъй като пробегът при движение по магистрали е по-малък от обявените от производителя 488 км по WLTP, се налаган няколко спирания за зареждане.

Първото зареждане е било след 293 км, второто - след 348 см, третото - след 568, а четвъртото - след 791 км. Спиранията са оптимизирани, за да може да се използват най-добрите характеристики на зарядната станция. В един от случаите Ниланд е трябва да смени зарядното, тъй като то е давала не повече от 140 кВт вместо 250 кВт.

Разстоянието от 1000 км е изминалто за 9 часа и 35 минути при температури на въздуха 8-12 ° C със средна скорост от 104,3 км/ч, като времето включва спирането за зареждане и представлява нов рекорд за електромобил. Предишното най-добро постижение беше на Tesla Model S Long Range (Raven) - 9 часа и 50 минути, следва Tesla Model 3 Performance - 9 часа и 55 минути.

Според Бьорн Ниланд, резултатът на Model 3 може да бъде по-добър. Във всички случаи обаче постижение под 10 часа (средна скорост над 100 км/ч) се счита за отличен резултат и колкото е по-малко времето, толкова по-важен е човешкият фактор.

Снимка и видео: Insideevs

fallback
  • #13
    До 12 айде без фанта ( преди 2 години )
    Та от Синеморец до Сф. да речем климатик , фарове стигаме магистралата и 140 , на Ямбол трябва да зареждаме Ток ама на магистралата няма.. търсим в Ямбол влизане, зареждане, връщане на матистралата, поне 2ч. После пак 140 на Пловдив намаляме на 90 с камионите, щото иначе най-късно на Пазарджик трябва да търсим зарядно понеже предния път не сме сварили да заредим на макс и така баси удобството. Тея още са само за градско и околностите до 50-100 км.
  • #12
    Христо ( преди 2 години )
    Какви са тия глупости! Китайчето трябва да е бил яко в нарушение. В Норвегия максималната скорост е 110 може да я направиха 120 на места но не съм сигурен. А цените на тока в зареждачките са 2-3-4 пъти по високи за kW и в крайна сметка дизела излиза по на далавера. Електричната е евтино ако зарежда вкъщи или на безплатни места иначе - дърво
  • #11
    Христо ( преди 2 години )
    Уффф тоя така не дразни... Норвежеца от китайски произход и говори английски...... БОЗА и много глупави коментари
  • #10
    Гошо ( преди 2 години )
    Към момента дори и в най-развитите от към инфраструктура държави ел колите са силно ограничени. Лично за мен са приложими само за градско и близки дистанции - тип ходене до работа и обратно. Вечерта зареждане в гаража у нас. И това е най-важното условие за мен, да имаш гараж за да може да зареждаш нощно време. Всички по-дълги преходи са с много условности и сметки...
  • #9
    Гошо ( преди 2 години )
    Говрих принципно..., не конкретно за този случай! Ясно ми е, че ако правя 1000км преход все ще трябва да спирам я за кафе, я за wc... Въпросът ми е ако бързам и трябва да карам по-бързо, да кажем 150-180 км/ч дори и с риск да ме глобят?! След час и половина няма да имам батерия! А дали ще имам зарядна някъде около това място ?! И ако съм останал с 10% колко време ще трябва да клеча на зарядното ?!? Голям келепир, че колата вдигала 300км/ч за 3 сек.,а аз не мога да карам с толкова щот няма ток!
  • #8
    abc ( преди 2 години )
    Чудесно... Само да уточним, че става въпрос за бързи зарядни станции, които много бързо скапват батерията. За 1000 километра 4-5 зареждания, добре... Живота на батерията така ще е най-много 400-500 цикъла на заряд и айде... новичка. Защо пропускат да кажат колко струва новата батерия, която ще трябва да купите към 5-ата година?...
  • #7
    Гошо ( преди 2 години )
    Само не успявам да разбера идеята колата да ускорява до 100 за 2-3-4 сек, да можела да вдига 300 км/ч и като тръгна на път и да трябва да я крепя в диапазона 90-110 щот няма да ми стигне батерийката... Че едно време с трабанта пътувахме с тези скорости към морето. И да предположим, че стигна до хотела вечерта... ток от нощната лампа ли да си пусна ?!? Баси и пропагандата с тея електрички... В САЩ имаше някакво проучване, че голям % от собствениците им пак се връщат на ДВГ... щот са много хубави
  • #6
    Д-р Исня ( преди 2 години )
    Ох, горкият сиромах! На всеки 290 километра се чуди дали ще стигне. Това неспокойствие би ме пратило с влака или с автобус или просто да си седа дома, но не и да тръгна на път. Няма дори една 10 амперова туба да сипе от нея! Така се чувствах като студент с газовия Голф. Но тогава имах 50 литра бензинов резервоар и не ме бъркахше на всеки 250 км да придърпа.
  • #5
    до 5 ( преди 2 години )
    Финес имат различни DC зарядни. Hypercharger-ите като този в Търново са по 150 кВт. Иначе най-много съм виждал 350 кВт на Порше център в Сф.
  • #4
    carpe_diem ( преди 2 години )
    У нас има зарядни по 120 кВт в момента. И не ви и трябва повече - за където и да тръгнете, с едно спиране за 20 минути макс стигате до целта. А на електромобилите не им трябва 1000 км пробег без презареждане, защото това върви с батерия от над 1 тон и двойна на сегашната цена. Трябва им точно това- достатъчно пробег плюс бързи зарядни.Токът е скъп на бързите зарядни, ама като тръгнеш от вкъщи със 100% заряд, спреш за 20 мин и накрая заредиш пак от домашен контакт при пристигане и всичко е 6!
fallback
Последни