Електрическите хот-хечове все още не са представени на пазара, тъй като автомобилните производители предпочитат да се фокусират предимно върху SUV-моделите, задвижвани от батерии. Но е пределно ясно, че големите компании рано или късно ще обърнат внимание и на този сегмент, макар за момента само да ни подгряват за него.
Преди около 4 години, през 2017-та, от Renault показаха щурата концепция Zoe E-Sport, която предлагаше 4х4 задвижване благодарение на два електромотора, както и комбинирана мощност от внушителните 460 конски сили. Екологичното супермини никога не стана серийно, но все още не знаем каква би била съдбата на представения днес прототип Volkswagen ID.X.
Електрическият хот-хеч на германците бе представен от шефа на подразделението на Volkswagen за леки коли Ралф Брандщетер. Моделът следва сходна формула с тази на горецитирания френски модел, като залага на два електромотора, задвижващи четирите колела. Въпреки добавянето на втория двигател, ID.X е с около 200 кг по-лек от серийния ID.3, на който е базиран.
Иначе, новата машина използва дословно технологията от представения наскоро Volkswagen ID.4 GTX, но със своите 333 конски сили е доста по-мощен от него и останалите компактни МЕВ-базирани предложения на групата като Audi Q4 E-Tron, Skoda Enyaq iV RS и предвидения за китайския пазар ID.6.
Допълнителният електромотор помага на ID.X да ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди, което е с две секунди по-добро постижение, отколкото на стандартния заднозадвижван ID.3. По-интересното е, че Брандщетер заявява, че прототипът има и специален дрифт-режим, подобно на последното поколение Golf R. Сред останалите подобрения са свалено окачване, масивни колела с нископрофилни гуми и неонови акценти по купето и салона.
За съжаление, към момента Volkswagen ID.X ще си остане единствено на ниво концепция. Според шефа на марката, обаче, компанията ще използва някои от решенията от хот-хеча. Последното може би означава, че скоро все пак може и да видим ID.3 с два електромотора и 4х4 задвижване.
Повече снимки на Volkswagen ID.X вижте в галерията: