fallback

Мъск обвини германската бюрокрация за Гигафабриката

Акула от Уолстрийт заложи половин милиард, че Tesla ще се срине скоро

За момента не може да се предвиди кога Tesla ще започне производство на европейска земя, и вината за това е на германската бюрокрация, обяви Илон Мъск при поредното си посещение на Стария континент. Американската компания трябваше да открие новата си "Гигафабрика" в Грюнхайде край Берлин на 1 юли, но Мъск потвърди, че това се отлага.             "Трудно е да се каже точно кога ще отворим фабриката. За да правим автомобили, е нужно всички парчета на пъзела да са на мястото си", обясни Мъск, като добави, че "би могло да има и по-малко бюрокрация". Все пак шефът на Tesla намекна, че има вероятност производството да стартира още в края на тази година.

Строителството на Гигафабриката на няколко пъти бе блокирано по най-различни съображения: екологични изисквания, пропуски в документацията на американците и, донякъде куриозно, защото те бяха забравили да платят  сметките си за вода.

Междувременно се разбра, че една от най-прочутите "акули" от Уолстрийт е заложила над половин милиард долара, че акциите на Tesla ще се сринат. Става дума за Майкъл Бъри, познат на широката публика като героя от наградения с "Оскар" филм The Big Short, и от едноименната книга. Бъри стана известен, като заложи 1 милиард долара, че пазарът на ипотеки в САЩ ще се срине - точно както стана през 2007-2008 година.

Сега неговият фонд Scion е придобил опции върху над 800 000 акции на Tesla, с момента оценка от 534 милиона долара. Схемата на Бъри ще му донесе печалба, ако в близките месеци цената на акциите падне под сегашните нива от 667 долара.      Майкъл Бъри очаква, че основният източник на печалба за Tesla - продажбата на зелени кредити - ще секне съвсем скоро

Бъри отдавна е скептичен за твърде надценените според него книжа на Tesla. Според него основният източник на печалба за компанията на Мъск - продажбата на т. нар. "зелени кредити" за нулеви емисии на Fiat-Chrysler да секне. Групата Fiat-Chrysler вече е част от Stellantis заедно с PSA Peugeot-Citroen. Шефът на Stellantis Карлос Тавареш обяви, че очаква групата да покрие европейските еконорми и без да се налага покупка на кредити от Tesla.

 

fallback
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Илончо го закъсва, той пари от продажби на автомобили не е изкарал. И независимо от повишените продажби пак приходите са от страничните дейности. А Мъски, трябва да се научи, че има правила. Европа, не е като да си стиснеш ръцете с партията в Китай и да те назначат за производител. Тепърва ще разбира що е то профсъюз и че работниците не са роби!
fallback
Последни