fallback

Може ли нов тип масло да отложи ремонта на двигателя?

Този подход е полезен в някои ситуации, като удължава живота на мотора

Фразата "моторът започна на гори масло" рисува стандартна картина в главата на повечето шофьори. На нея по време на движение зад автомобила излиза син пушек с характерен мирис на горящо масло, а на водача му се налага да долива смазка на всеки 1000 км. Ясно е, че без ремонт на двигателя няма да се мине, но понякога той може да бъде отложен, като се сипе различно масло, което донякъде да компенсира повишения разхода.

Основната причина за увеличения разход на масло в двигателя е естественото износване на цилиндрите и буталата заради големия пробег на машините или нейното експлоатиране в тежки условия. Но преди човек да се хване за главата и да започне да пресмята бъдещите немалки разходи по основния ремонт на двигателя, трябва да се убеди, че проблемът не е причинен от нещо друго.

Понякога увеличеният разход на гориво се дължи на банален теч или на увреждане на уплътненията на цилиндрите. Ако обаче подобни причини за увеличения разход на масло не бъдат установени, е време за избор на нов лубрикант. Какъвто и да е той, няма да отстрани напълно повишения разход, но поне ще го намали и така ремонтът ще бъде отложен. Някои хора го правят, за да могат да продадат автомобила си по-лесно, например.

Започвайки с избора на смазка, която ще се справи с тази задача, трябва да се изучи инструкцията за експлоатация на автомобила, предоставена от производителя. В нея би трябвало да е указан диапазона на характеристиките на маслото, подходящи за съответното превозно средство. А основното правило в случая е да се премине към масло в по-висок вискозитет.

Ясно е, че ако се търси по-голяма плътност, то тогава в двигателя може веднага да се сипе минерално масло. Работата е там, че то "работи" не само в цилиндрите, но в други триещи се части на мотора. Затова и минералното масло може да не помогне на много от силовите агрегати, произведени през последното десетилетие. А в случая се търси не само създаване на максимално дебел слой смазка между пръстените на буталата и стените на цилиндрите, с който да се компенсират поне частично празнините, причинени от износването.

Трябва също така този слой масло да бъде достатъчно дебел, за да не се допускане триене на металните части в двигателя. А за тази цел най-подходящи са синтетичните моторни масла, като в случая трябва да се избере такова с по-висок вискозитет. Например, ако досега е използвано масло 5W30, може да се мине на 5W40 или, например, на полусинтетично 10W40, което е особено полезно за по-тежките случаи.

Тук на помощ отново идва автомобилният производител, който препоръчва съответните масло за автомобили с по-голям пробег и съответно с по-голямо износване на двигателя. А в неговите характеристики са включени и добавките, които би трябвало да осигурят по-дълъг живот на мотора дори при износване.

fallback
  • #8
    Читател ( преди 2 години )
    Ами да при малък разход върши работа, пт 5w30 на 10w40 от близо 3л разход на 1.5
  • #7
    До 2 ( преди 2 години )
    Да, за батериите няма ни добавки, ни масла с по висок вискозитет, направо хвърляш, цялата кола.
  • #6
    Alexssandder ( преди 2 години )
    До автора на статията - чети и мисли преди да напишеш нещо. 90 % са невярни неща и грешна информация
  • #5
    С колелото ( преди 2 години )
    Защо бе този Здравко не се позачете малко какво е нисък и висок вискозитет...така статията щеше да има смисъл
  • #4
    Захари Петров ( преди 2 години )
    Поредната неграмотно написана простотия от Петър Захариев
  • #3
    Почти ( преди 2 години )
    Принципно ремонт на двигателя не се прави, взима се друг от моргата. Ако смениш всичко ще ти се пререве.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Затова следващата ми кола ще е електричка, че ми е писнало от такива глупости и майсторчета. То не са масълца, добавки, ремъчеца, ролки, турбота, катализатори, дпф филтри...
  • #1
    none ( преди 2 години )
    В повечето случай, всичко описано в статията вече е направено в "автокъщата", за да се закрепи колата и да се продаде на клиента, та той после да влезе в разходи. Наистина не мога да разбера този начин на правене на "бизнес". Има и коректни автокъщи, но и те страдат покрай останалите. Резултата е че който може да си позволи нов автомобил си купува такъв, а който не може купува, от частно лице закупена в БГ или от mobile.de ;)))
fallback
Последни