IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Инвеститори в Toyota критикуват шефа заради електромобилите

Акио Тойода е категоричен, че забраната на двигателя с вътрешно горене е пагубна за японската индустрия

Акционерите в Toyota са притеснени, че позицията на главния изпълнителен директор Акио Тойода може да навреди на бъдещето на компанията. Тойода, който е ръководител и на JAMA (Японската асоциация на автомобилните производители) не е привърженик на колите на ток и публично обяви, че забраната за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене може да навреди на Япония.


Акио Тойода


Изявлението на шефа на Toyota беше направено на заседание на JAMA, като той говори не от името на своята компанията, а по-скоро като представител на всички производители в асоциацията, което е сериозна разлика разлика. По този начин Тойода защитава и тези компании, които за разлика от Toyota, все още не могат да преминат към електромобили.

Властите в Япония се готвят да забранят продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 година. Напълно възможно е обаче тази забрана да важи само за вътрешния пазар и така производителите да продължат да изнасят своята продукция в чужбина.

Представители на петима акционери в Toyota - AkademikerPension, Storebrand Asset Management, Nordea Asset Management, KLP и Пенсионният фонд на Църквата на Англия коментираха пред агенция Reuters, че не са доволни от изявлението на Тойода, като според тях, „изглежда, че той не осъзнава какво е заложено тук“.

Интересното е, че четирима от акционерите (без Пенсионния фонд на Църквата на Англия) идват от Норвегия и Дания - държави, известни с бързото си приемане на електромобили. Те са притеснени, че други страни също съвсем скоро ще забранят двигателите с вътрешно горене и това ще се отрази на компаниите, които все още произвеждат такива автомобили и не могат да ги продадат.

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Факт! ( преди 2 месеца )
    Че то дори тая технолгоия не е японска пак са я окрали кво да говим повече
  • #4
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    #3, гледам че редовно пишеш срещу японските компании и най-вече срещу това, че ползвали остаряла 150 годишна технология, наречена ДВГ. Съветвам те да спреш да пишеш простотии, защото електричките са пък 200 годишна технология. Другата лъжа, която повтаряш като папагал е, че Япония е най-задлъжнялата държава. Ето ти малко данни: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8A%D0%BA_%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5_%D0%BF%D0%BE_%D0%B2%D1%8A%D0%BD%D1%88
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Интересно е да се чуе какво мислят и останалите 464335 акционера. Споменатите 5 са с общ дял под 0,1% от акциите с право на глас...
  • #2
    7 rate up comment 24 rate down comment
    Факт! ( преди 2 месеца )
    Мр.Тойода знае че подопечената му компаниика на държавна хранилка(япония е най-задлъжнялата държава в Света) няма никаква способност за развитие на съвременни автомобилни технологии.Но с крадене на технологии толкова.
  • #1
    18 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Може само да приветстваме, че има мъжки момчета като Мр. Тойода отстояващи позициите си до край!!! Това си е мъж с главно М! ...за разлика от политическите ***, които наводняват света водени от нискоинтелирентните маси, които обаче са електорат, и е по-важно да им се угоди, отколкото да се действа правилно и целесъобразно!