fallback

Дали (и кога) Volkswagen ID.3 ще убие легендарния Golf?

И дали следващият Golf GTI може да се окаже електрически GTX?

Volkswagen, подобно на Audi, Mini и Mercedes е в леко странна ситуация - компанията в момента произвежда електрически конкурент на един от най-важните си модели (ако не и най-важния). При Audi, e-tron GT се конкурира с RS6, A7 и A8. Mini предлага бензинова и електрическа версия на Cooper S. А дали S-Class все още е флагманът на Mercedes, или в тази роля ще влезе новият EQS?

Що се отнася до Volkswagen, там "гражданската война" е между Golf - може би единственият семеен хечбек, който може да бъде наречен "икона", и електрическия ID.3. Но дали двата модела могат да съществуват заедно в мир? И колко дълго компанията може да разделя инвестициите и да прави два автомобила, всеки от които да е с претенциите за най-добър в класа си, без да има канибализация на продажбите? 

От Top Gear отправиха въпроси по темата към Клаус Зелмер - шефът на продажби и маркетинг на марката: "Мисля, че в обозримо бъдеще Golf и ID.3 ще съществуват заедно, тъй като Golf просто е прекалено важен. Той е нещо като подмарка и е истинска икона", уверен е мениджърът. Много сме горди, че успяхме да предложим 8-о поколение на модела и мисля, че ще имаме поне още една генерация - може да видим Golf 9, тъй като имаме много солидна клиентска база и много силен имидж на марката".

Значи, засега Golf има сигурно бъдеще? Ами не съвсем: "Разбира се, ако видим, че скоростта на трансформация от двигатели към батерии е прекалено висока и да го кажем, просто - не се нуждаем повече от кола с ДВГ, може да използваме емблемата на модела, за да лансираме електромобил. Но това, според мен, ще отнеме години".

Очевидно към момента Golf ще остане и ще дочака 9-ото си поколение, но 10-то и нататък може да доведат до това, моделът да се превърне в нещо като полуретро електромобил, който да се предлага успоредно с ID.3. Но така или иначе, VW няма да предадат лесно почти половин век наследство на модела. "Надяваме се до 2030 година делът на електромобилите в производството ни да е 70%, но все пак трябва да видим какво искат клиентите", заявява Зелмер.

"Може и да стане по-бавно, може и по-бързо - клиентите ще вземат решението. За нас клиентът е цар и ще трябва да реагираме според желанията му. Golf на настоящето и близкото бъдеще е този модел, който виждаме в момента - хибрид 50 км пробег на електричество, или със 100 в следващото поколение. Това е добра свързваща технология между конвенционалните коли и електрическите. Ако трябва да слеем двете технологии - ще го направим".

А какво би означавало това за хотхеча Golf GTI и предстоящия вътрешен конкурент под формата на ID.4 GTX? Според Зелмер, "GTX не е задължително да е емблема за динамика - това е премиум ниво на оборудване. Той има 4х4 задвижване, малко повече динамика, но не е задължително да е с по-добро ускорение или по-висока максимална скорост, по-скоро може да има по-висока скорост на зареждане на батериите".

"GTX е върхът на пирамидата, а GTI е динамична подмарка за Golf. И по мое мнение не трябва да разводняваме това с електромобил. GTX би трябвало да е напълно различен от GTI, GTD или GTE - искаме хората ясно да разбират емблемите, с които купуват колите си", заключава мениджърът.

И докато Golf поне за момента остава, то емблемата GTI, с която сме израснали, по-скоро може да си отиде. Ще видим...

fallback
  • #2
    Петко ( преди 3 години )
    Това е супер безличен голф, изключително незабележим. Еднакво скучен с голф 4, даже ми се струва, че той е по-красив. Манджата вече е толкова претопляна, че се чудят как да му сменят фаровете и са сложат новият номер.
  • #1
    МегаСмог ( преди 3 години )
    Твоите разсъждения са глупости. А нефтът е твърде, твърде ценна суровина да се гори в допотопни МПС-та с полево КПД 20%. От него се прави асфалт, пластмаса, бои и химия, обзавеждане, електроника - просто всичко! Поради което допотопните МПС-та се забраняват в Европа и САЩ поетапно от 2030-та натам.
fallback
Последни