Търсенето на дизелови двигатели продължава да спада и тази тенденция явно ще продължи през следващите няколко години. Сериозна роля за това изигра скандала с манипулираните дизели на Volkswagen от 2015 година, след който редица европейски правителства постепенно въведоха ограничения на този тип мотори.
Някои компании като Hyundai, Nissan и Volvo вече се отказаха официално от инвестирането в дизели за гамата си. Volkswagen Group също обяви, че няма да разработват нови такива двигатели, а ще модернизира сегашните си. Към тази група явно се присъединява и Citroen, чийто изпълнителен директор Винсент Кобе изрази песимизма си относно бъдещето на дизелите.
"Само преди десетина година пазарният дял на дизеловите мотори в Европа беше 80%, после падна до под 50 %, а очаквам до 3 години той да е не повече от 15%", коментира Кобе пред изданието Autocar.
В момента Citroen предлага няколко модела с дизелови двигатели - C3, Berlingo, C3 Aircross, C4 и C5 Aircross. Новият C5 X обаче получи само бензинови и хибридни варианти, което показва новата позиция на френската марка.
Кобе допълни, че решенията на редица европейски правителства за забрана на двигателите с вътрешно горене също принуждава големите компании да се отказва постепенно от този тип мотори. Съответно, те са принудени са инвестират всичко в електрически задвижващи системи.
Снимка: Citroen