fallback

Кога антифризът се превръща в заплаха?

Понякога високо ниво на охлаждащата течност може да бъде много опасно

Хвърлянето на един поглед под капата на автомобила не само за доливане на течност за чистачки е полезен навик на много шофьори. В хода на тази проверка не е лошо да се провери и нивото на охлаждащата течност при работещ двигател.

Когато в съда за антифриз (или вода) няма достатъчно течност, моторът, както е добре известно, започва да прегрява и излиза от строя. Но и повишеното ниво на антифриз също може да донесе неприятности. Разбира се, трябва да се уточни, че става дума не за малко превишение - с няколко милиметра над чертата за максимума, а за случаите, в които охлаждащата течност стига до гърлото на съда.

Това е свързано с факта, че антифризът при нагряване се разширява, а с увеличението на неговия обем расте и нивото в малкия резервоар. Ако това се случи, защото шофьорът е сипал прекалено много охлаждаща течност, това не е проблем - при положение, че всички детайли работят както трябва. Клапанът, вграден н гърловината на радиатора, е длъжен да се справи с подобни ситуации. Той прости ще изпусне излишната течност и пара навън, като ще регулира оптимално налягането в системата.

Най-неприятно, което може да стане в подобни случай е обливане на отсека на двигателя с антифриз и излизане на пара от под капака. След няколко години експлоатация самият клапан престава да изпълнява своите предохранителни функции. Затова тук остава надеждата в капака на съда за съхранение на антифриз. Или по-точно на това, че той не е добре херметизиран. Така охлаждащата течност ще излезе навън и с това всичко ще приключи.

Когато обаче всичко е наред с капачката, а клапанът не сработи, разширилият се антифриз създава повишено налягане в системата за охлаждане на мотора и задължително ще намери нейното най-слабо място, през което да се измъкне. Най-често, това е уплътнението на главата на цилиндрите или самия резервоар за антифриз. Ако се счупи последният, не е фатално, тъй като смяната му не е скъпа и става бързо.

Пробив през главата на цилиндрите обаче е сериозен проблем, тъй като антифризът попада в горивната камера, а оттам и в моторното масло. Най-вероятният резултат ще бъде сериозен ремонт на силовия агрегат.

Ако отдавна не е наливана охлаждаща течност, а нейното ниво при запален двигател се увеличава, това също не е добър знак. Най-вероятно отработените газове минават през същата тази гарнитура на главата и влизат в система за охлаждане, което е явен знак, че предстои ремонт на двигателя.

Затова, ако откриете рязко увеличение на охлаждаща течност в резервоарчето и не виждате изтекъл антифриз наоколо, веднага загасете двигателя. И потърсете помощ от сервиз, като се надявате, че пораженията в цилиндрите все още не са катастрофални.

fallback
  • #6
    Наказателя ( преди 3 години )
    Вие коментиращите сте ***. Много правилно е написана статията. Никой ***, не ви кара да отвивате капачката, докато колата работи а да гледате нивото на антифриза. Нивото в разширителния съд се вдига, ако има издухана гарнитура на главата, понеже ***, компресията започва да надува системата...... Хайде със здраве и не се обаждайте неподготвени.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Тъй ша е , вервайте ми
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Пешо, ти имаш ли поне бегла представа от автомобили?
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Пеше, не знам откъде си копирал тая статия, но е неадекватна!!
  • #2
    Бен Газара ( преди 3 години )
    Освен това е написано нивото на охлаждащата течност да се гледа при работещ двигател- обаче има охлаждащи системи, които работят с налягане- отвориш ли капачката налягането ще изхвърли част от течността.
  • #1
    младен ( преди 3 години )
    "....задължително ще намери нейното най-слабо място, през което да се измъкне. Най-често, това е уплътнението на главата на цилиндрите или самия резервоар за антифриз."Питайте ме кога това през уплътнението на главата на цилиндрите ще успее да стане!
fallback
Последни