fallback

Най-продаваният електромобил в света идва в Европа

Nikrob FreZe ще се опита да детронира Tesla Model 3 на Стария континент

Титлата "най-достъпният електромобил в Европа" за Dacia Spring скоро може да премине в ръцете на друг автомобил. И по-конкретно да бъде връчена на Nikrob FreZe, който вече започва да се предлага в Литва, макар да е коренно различна машина от тази на дъщерната марка на Renault.

FreZe е резултат от партньорството между специалиста в създаването на бронирани всъдеходи Dartz и производителя на каросерии Nikrob. По същество това е ребрандирана версия на Wuling Mini EV, китайски компактен електромобил, произвеждан от джоинт-венчър между General Motors, Saic и Wuling.

В сравнение с модела за китайския пазар, FreZe Nikrob е с нови светлини и има по-различно оборудване за сигурност. Автомобилът ще се предлага с избор между 2 батерии - с капацитет 9,2 или 13,8 kWh, като с по-мощната ще може да изминава до 200 км с едно зареждане.

Мощността на електромотора е 17,7 конски сили (13 kW), а въртящият момент е 86 Нм. Максималната скорост е 100 км/ч. Базовият модел вече се предлага в Литва на цена от 9999 евро. Налична е и версия Luxe за 14 999 евро, която освен по-голямата батерия предлага по-добра шумоизолация на купето, "веган" интериор и още някои подобрения.

Основната идея на FreZe е да се използва за каршеринг или рентакар, както и за доставки, но има и възможност за покупка от частни клиенти. От Dartz обясняват коренно различното си предложение с факта, че макар да има голямо предлагане в B и C сегмента, този на субкомпактните градски електромобили има огромен потенциал.

Компанията разчита машината да повтори успеха на сестринската Wuling Mini EV, която, заради топ цената си от 3700 евро стана най-продаваният електромобил в света и успя да детронира Tesla Model 3. Това, разбира се, благодарение само и единствено на пазара в Китай, а все още не се знае на кои пазари тук ще бъде наличен.

Говорейки за бестселъра на Tesla, там притеснения заради компактната конкуренция от Литва едва ли има, като се има предвид разликата в цената и технологиите. Американският електромобил продължава да се продава доста силно, като успя да си върне водачеството в пазара-еталон за екологични машини - Норвегия.

От над 13 000 регистрирани електрически и плъг-ин хибридни модели на скандинавския пазар, на Model 3 се полагат 2169 продажби през изминалия месец март. Това е далеч от рекордите на модела от март 2019 (5135 бройки), но ясно го поставят на лидерската позиция, като от началото на годината досега са реализирани 2566 бройки.

Интересното е, че доскорошният основен съперник на американския електромобил - VW ID.3 дори не намира място в топ 20 на продажбите в Норвегия, макар родственикът му ID.4 да е на второ място по реализации с 856 бройки през март и 860 за тримесечието. Топ 3 допълва Nissan Leaf с 637 продажби за месеца и 1365 за тримесечието.

Като цяло, пазарът на електрифицирани автомобили в Норвегия продължава да расте непрекъснато, въпреки кризата и през март постига ръст от 39%. Още по-важното е, че делът на електромобилите и хибридите през март вече е почти 85% от общия автомобилен пазар. Конкретно колите с батерии са с 8624 реализации и ръст от 23,8%, като заемат пазарен дял от 56,3%. На плъг-ин хибридите се полагат 4379 продажби, ръст с 83,1% и 28,6% от общия дял.

Екологичните возила са доминиращи в Норвегия през цялото първо тримесечие на годината. До момента са продадени 29 764 електрифицирани машини, което е дял от около 82% от общия пазар. Електромобилите са 19 159 или 52,8% от всички продажби (ръст 17%), а хибридите отбелязват 70% ръст и 29,2% пазарен дял с 10 605 реализации.

fallback
  • #11
    къде си смешко ( преди 3 години )
    И сега ти искаш да ме убедиш, че това е бъдещето?!?! Да се разкарате, *** измислени, с тия измислени електрокари, че само на електрички ще ми станете!!
  • #10
    Стига де ( преди 3 години )
    4 гуми и покрив не го прави автомобил! Хайде да не обиждаме индустрията с такива недоразумения като това и ел неудачията!!!
  • #9
    До 7 ( преди 3 години )
    Ми карай скутер с дъждобран тогава бре! За какво трябва да хабиш 4 гуми и повече меясто на пътя!!!
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    И как от 3700 стана 10000 дорде дойде в Европата.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    И за какво трябва да е по-голяма,като в 90% от автомобилите се вози по един човек.Помислете и не се комплексирайте.
  • #6
    Ганчовец ( преди 3 години )
    името ще е проблем, най-малкото - Микроб
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз ли не мога да смятам или между 9999 евро и 3700 евро има разлика и то не малка. Пуснете я за 3700 евро нова в България и може да се окаже, че има пазар.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Светло бъдеще се задава. Ама поне ще спасим света.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Това трудно може да се нарече автомобил.
  • #2
    ТТТ ( преди 3 години )
    То няма къде да ги налепиш по нея тези 16000 евро :)
fallback
Последни