Японският производител Toyota е продал най-много автомобили и през февруари тази година, сочи статистиката на агенция Focus2move.Така компанията продължава отличното си представяне на пазара, като има пазарен дял от 11,5% с 1,32 млн. продажби (+2,2%) и увеличава преднината си пред останалите производители въпреки пандемията от COVID-19.
Успехът на японците се обяснява и с факта, че те са съсредоточили в една марка голяма част от гамата си, докато други големи производители предпочитат да залагат на различни брандове и така да обхванат повече сегменти.
Далеч зад Toyota е Volkswagen с пазарен дял от 6,5% и 740 876 продажби. Германският концерн записва спад от 2,1% в сравнение с февруари 2020 година. На трета позиция се изкачва Honda, която отчита 595 850 продадени автомобила (+9,6%). Така японската компания се придвижва с цели 3 места напред.
На четвърто място за февруари е Ford - 589 167 единици (-17,9%), като американският производител губи една позиция в сравнение с предишната класация. Място в топ 5 е намирал и Hyundai - 588 534 продажби (+ 3.6%).
В първата десетка попадат още Nissan - 577 936 продажби (+ 0.5%), Chevrolet - 418 406 (-22,5%), Kia - 401 996 (-4,7%), Mercedes-Benz - 363 145 (+4,3%) и BMW - 336 434 (+17,4%).
Снимка: Toyota