Германският производител Porsche отчете финансовите си резултати за 2020 година, които подчертават растежа на марката и показват какви са нейните цели за бъдеще. Въпреки, че продажбите са спаднали с 3%, приходите са се увеличил в сравнение с 2019 година, като това се дължи на увеличените резултати на електрифицираните модели - изцяло електрическия Taycan, и хибридите Cayenne и Panamera.
От компанията подчертават, че именно модели с нулеви вредни емисии ще играят важна роля в стратегията на марката. Целта е продажбите на електромобили да бъдат увеличение от 17% през 2020 година на 80% през 2030 година. Освен това, в същия тоз срок компанията ще се опита да постигне пълен въглероден неутралитет при производството, като 3 от основните заводи на марката - в Цуфенхаузен, Вайзах и Лайпциг ще го направят още през 2021 година.
Финансовите резултати на Porsche са добра новина и за 36 000 служители на марката. Всеки един от тях ще получи бонус от 7850 евро и ще сключи споразумение с ръководството, което ще му гарантира постоянно работно място поне до 2030 година.
Като цяло Porsche завършва финансовата 2020 година с приходи от 28,7 млрд. евро (+100 милиона евро в сравнение с 2019 година). Оперативната печалба е 4,2 млрд. (3,9 млрд година по-рано), като общо по света са реализирани 272 000 нови автомобила (-3% в сравнение с 2019 година).
Най-продаваният модел си остава Cayenne с 92 680 бройки (+1% в сравнение с 2019 година), а най-успешният пазар - Китай с 88 968 единици (+3%). Следват Европа - 80 892 единици и Северна Америка - 69 629 продажби.
Снимки: Porsche