fallback

Kia показа първия си "истински" електромобил

EV6 няма аналог със стандартен двигател и показва новата философия на марката

Преди около 2 месеца Kia обяви предстоящата премиера на електромобил, след което започна да подклажда интереса към него. Бяха показани скици на модела, а преди дни беше съобщено и името му - EV6. Сега корейската компания публикува пълноценни снимки и разкри първи подробности за него.

За бранда това е първият сериен модел на платформата E-GMP, разработена специално за електромобили. Освен това, EV6 е първата Kia, изградена в новия фирмен стил Opposites United ("Обединени противоположности"). Основното в тази идеология е играта на контрасти, които могат да бъдат открити в природата и в човешкия живот.

Оформлението на лицевата част на модела в Kia наричат Digital Tiger Face ("Цифрова усмивка на тигъра"), което представлява еволюция на решетка, измислена за корейците още през миналото десетилетие от дизайнера Петер Шрайер.

Елементите от оптиката се активират последователно и така създават уникален "светлинен подпис". Въздухозаборник в долната част насочва потока под плоското дъно и визуално подчертава широчината на предната част на автомобила, където е поставено и новото лого на Kia.

От компанията допълват, че профилът на EV6 е вдъхновен от кросоувърите. Като цяло дизайнът на електромобила е разработван съвместно от студията в Южна Корея, Германия и САЩ, като особено внимание е обърнато на аеродинамиката, тъй като тя е много важна за пробега на колите на ток.

Платформата E-GMP, на която е изграден и Hyundai Ioniq 5, осигурява на Kia EV6 по-просторен салон в сравнение с електромобили, изградени на основата на машини с двигатели с вътрешно горене. На предния панел е поставен широк извит дисплей, в който са комбинирани показателите на приборите и на информационно-развлекателния комплекс. Предни седалки са обвити с изкуствена тъкан от преработена пластмаса и са разделени с масивна "двуетажна" конзола.

Засега от Kia не разкриват никакви технически характеристики, но през януари корейците съобщиха, че електромобилът ще може да се зарежда за по-малко от 20 минути и да изминава над 500 км. Обещан е и автопилот от второ ниво на автономност, като подробностите ще станат ясни на 30 март, когато е премиерата на електромобила.

Още снимки на Kia EV6 - вижте в галерията:

Снимки: Kia

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Откакто представиха йоника тези централни конзоли ми се струват излишни. Заемат място! Недостатък от колите с ДВГ и тежки трансмисии! А и каква е тази радиаторна решетка отдолу, радиатор ли ще охлаждаме!?!?! Йоника е по сполучлив, освен ако тази не я пуснат за 30000 евра та да компенсира недоразуменията!
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    пътуване до морето с нощувка някъде около стара загора и по леко с потенциометъра и не повече от 100 км.ч. защото може и с две нощувки в пловдив и стара загора другия вариант е на изходярна софия качвате колата на пътна помощ и пей сърце
  • #4
    край ( преди 3 години )
    Колата изглежда мнооооого добре.Мерцедес, БМВ да кажат нещо...Ел. колите ще се правят там където се правят телевизорите и смартфоните
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Пропуснали сте времето за 0-100 което обещават корейците и дано да си го спазят - 3 секунди...което е и основната разлика с Хюндая IONIQ 5 там сам 5.2.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Последните години много производители започнаха да "представят" характеристики , които очакват да успеят да разработят до пускането на даден модел, и по време на разработката няма как да напаснат всичко , най-яркия пример е ID3
  • #1
    bravo ( преди 3 години )
    evala
fallback
Последни