fallback

Mercedes-AMG все пак остава на служба във Формула 1

Германската марка ще продължава да осигурява коли за сигурност и за медицинските екипи

След като през уикенда стана ясно, че Aston Martin ще наруши монопола на Mercedes-Benz в предоставянето на автомобили за сигурност и "бързи линейки" във Формула 1, сега от германската компания обявиха, че също ще продължат да доставя специализирани автомобили за престижния шампионат.

Mercedes ще споделя служебните си задължения с Aston Martin, като ще заложи на нови версии на добре познати машини: Mercedes-AMG GT R ще е автомобил за сигурност, а комбито C63 S ще бъде медицински автомобил в тазгодишния шампионат. Двата автомобили са с нов червен цвят на купетата, който кореспондира с цвета на подразделението AMG.

Така, след като в първия кръг на Формула 1 на 28 март в Бахрейн, на пистата пред болидите ще излезе Aston Martin Vantage, то във второто състезание - на 18 април в Италия, честта ще се падне на Mercedes-AMG GT R. Зад волана ще бъде посланикът на AMG и водещ инструктор на компанията Бернд Майландер.

"През всичките тези години моите автомобили за сигурност никога не са ме подвеждали. Тяхната издръжливост и надеждност, в комбинация с отличната спортна динамика са фундаментални фактори за сигурността на Ф1 шампионата. За мен е чест и тази година да карам автомобила за сигурност на FIA", заявява Майнланд, който е на тази длъжност от вече далечната 2000 година.

Специализираният AMG GT R е с ниво на оборудване AMG Track Package, със защита срещу преобръщане и керамични спирачки, като няма интервенции по отношение на механиката. Така, 4-литровият V8 мотор постига 585 конски сили максимална мощност, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди и развива максимална скорост от 318 км/ч.

Медицинският автомобил C63 S Estate, зад волана на който ще е Алан ван дер Мерве (дългогодишен пилот в различни пистови серии), има задачата да закара медик до място на произшествие по трасето възможно най-бързо. Комбито е със стоковия си двигател, с максимална мощност от 510 конски сили, като също има керамични спирачки.

За разлика от конвенционалния C63 S, медицинският автомобил е оборудван с 4 индивидуални състезателни седалки, всяка с 4-точков предпазен колан. В допълнение на карбоновите аварийни сигнализации на покрива и предпазните клетки, двете коли имат по два допълнителни екрана в салона: единият предава развитието на състезанието, а другият показва настоящата позиция на всеки пилот по трасето.

Повече снимки на специализираните Mercedes-AMG GT R и C63 S вижте в галерията:

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Е не бе, ще вземат Хюндай!
fallback
Последни