fallback

Предимства и недостатъци на колите с десен волан

Тези автомобили представляват нож с две остриета, когато се карат извън своите държави

Автомобилите с десен волан са нещо, с което постепенно започнахме да свикваме през последните години. Те вече се срещат сравнително често по нашите пътища, като за разпространени предимно в по-малките населени места. Технически те не различават много от стандартните модели, с изключение на факта, че основното средство за управление - воланът, е разположено от другата страна. И това със сигурност създава някои проблеми на водача най-вече при маневриране и изпреварване.

Съответно, това ги прави и опасни за останалите участници в движението. Затова и в някои европейски държави властите отказват да регистрират автомобилите с десен волан. У нас обаче подобен проблем няма и броят на тези превозни средства продължава да се увеличава.

Плюсове и минути на колите с десен волан (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #23
    Христо ( преди 1 година )
    Разбирам доводите на групите защитаващи двете тези,но имам 3 коментара:1. Защо коли с ляв волан бусеве и товари камиони не са опасни в UK? Особено големи товарни камиони -български стоят и работят в UK2. Ако МПС с обратен волан е опасен за регистрация,то това значи ли че транзитно преминаване е безопасно?3. Ако МПС с обратен волан е опасен в БГ то безопасен ли е в Германия Странно нали?
  • #22
    Тинетци. ( преди 2 години )
    За градско не виждам да има разлика десен и ляв волан. Тогава господа какъв ще бъде коментарат ви за... Макларан,, там волана е в средата...??? Сигорно и тогава ще се чудите как се изпреварвате..!!! За регистрация важи само забрана за тежко товарни и автобуси. Тека че десен ляв, който го може го може. Който го не бива в шофирането може само да напише подобен коментар....
  • #21
    Тинетци. ( преди 2 години )
    Който е смотан и със ляв и с десен волан пак ще пише *** коментари. Изпревареането на магисърала става посретвом огледала за задно наблюдение.,... На участъци със завой, предимството на десните завоии епо добре от колкото с ляв волан. Колко десни колко леви завоя има един подобен учадтък, да речем към, сл. Железница.??? Единсвения недостатък е на прави учадтъци с трафикбна тежкотоварните. Но ако пъскаш по голяма дистанция между теб и камиона, автобус пак имаш видимост почти като с ляв волан ...
  • #20
    До n-10 ( преди 3 години )
    Предимството е, че не са карани по Бойковите пътища и са в пъти по запазени от нашите каруци. Бих се доверил на английска кола, отколкото на някоя която е карана в България, по простата причина, че в Англия нямат навика да превъртат километража за някой лев повече, както и фиктивни технически прегледи.
  • #19
    Дебелия ( преди 3 години )
    Регистрацията на тези автомобили трябва да бъде забранена в БГ, както е много други държави.Само една елементарна ситуация. Спиране и слизане на пътника до шофьира при двупосочен път. При нормален автомобил пътникът слиза директно на тротоара или банкета. При автомобил с десен волан пътникът слиза на средата на шосето!Точно за това е забранена за регистрация в много страни от ЕС. Лошата видимост не би трябвало да е голям проблем. Шофьор с такъв автомобил кара с особен изострено внимание.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз до сега не съм чул, това да е станало причина за ПТП, а изпреварването не е е задължително пи закон
  • #17
    Владо ( преди 3 години )
    Основния недостатък на колите с десен волан е липсата на видимост при изпреварване на големи камиони.Това много лесно може да се промени монтират се две външни огледала от лада нива например вътре в купето на лявата колонка до предното стъкло горното насочено напред долното насочено към водача който е в дясно.Получава се идеална видимост напред когато си зад голям камион.Двете огледала струват около 15 лева общо нови от магазина .Останалото е плюс два пъти по ниска цена реални километри
  • #16
    Илиян ( преди 3 години )
    Това с фаровете не е вярно. Всеки автомобил напускащ Великобритания задължително му се поставя стикери на фаровете благодарение на който се променя светлинния сноп в другата посока(дясната).
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Разликата в цената на определени коли стига до 50%!!За информация-HONDA CR-V бензинова(!) трето поколение 7-7500 ,с ляв волан-13000-14000 и то с незнайни италиански километри..Обикновено английските идват на около 100-120 хиляди мили!Италианките-280-300 000км..
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    предимстовото на(за колегата по-надолу) автомобилите идващи от Великобритания е в това,че с едно кликване нателефона в приложението MOT History,можеш да видиш километрите на колата (и почти винаги е на половината на тези от Горубляне,дори и след намесата в одометрите им от родни "дилъри".И това ако не е предпоставка за по-безопасни автомобили,здраве му кажи!!И да цената е ЗНАЧИТЕЛНО по-ниска,особено за някои автомобили..Това естествено не харесва на горублянските "дилъри",а и на тези с новите !!
fallback
Последни