IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо круиз-контролът на колата ви понякога не работи

Вижте най-честите причини за отказа на тази все по-популярна и важна система

Повечето по-нови автомобили са оборудвани с иновационната система за круиз-контрол. Тя е направо безценна за тези, които пътуват много, но пък понякога може да спре да функционира. И така да се окаже, че сте платили за нещо, което няма да ви върши работа.


круиз-контрол


Експертите от Autoevolution съставиха списък на най-вероятните причина за отказа на круиз-контрола, като посочват и какво трябва да направите, за да отстраните този досаден проблем, който може да доведе и до неприятни ситуации на пътя.

Самата система е проектирана, за да намали стреса и умората при шофиране на дълги разстояние, като тя е измислена още през 1948 година от слепия машинен инженер Ралф Титър. При едно от пътувания си по магистрала той останал разочарован, че шофьорът му често забавя или ускорява движение.


круиз-контрол


Когато е включен, круиз-контролът поддържа зададената му скорост, без да се налага намесата на водача. Скоростта може да се увеличи или намали с помощта на бутони на волана, които управляват самата система. Тя се деактивира в момента, в който водача натисне спирачката или газта. Системата се управлява от модул (CCM), като той записва скоростта на движение и поема контрола върху дроселовата клапа, за да поддържа зададените параметри.

С течението на годините начинът на управление на дроселната клапа се променя драстично. Първите системи използват вакумен мотор и кабел, които в крайна сметка са заменени от електрически двигатели. Съвременните системи използват проводници или електронна система за управление на дроселовата клапа (ETCS). Тя е е интегрирана в модула за управление на двигателя (ECM), който управлява самата клапа. Въпреки това, системата понякога спира да функционира.


Защо круиз-контролът отказва (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами то най-малката Дачия Сандеро с габарит на Фиеста, базово е с дистроник, не знам каква кола караш ти, че да е без круйз контрол и да мислиш другите за баровци, защото имали това.
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Йес ( преди 1 месец )
    Мноо баровци тука. Дистроници, партроници, кастфони, тонколони... Напишете коя година ви е Клиото.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От 2009г. Карам коли с дистроник, тоест вече 12г. Не само, че не се изключва при натискане на газта ами напротив без подаване на газ нещата щяха да са ужасни. Примерно си задал да поддържа дистанция от 50м. зад предния автомобил. Караш в лява лента на магистралата и някой със 120км.ч. кара там. Когато стоиш на 50м. Оня те игнорира, даваш газ, доближаваш го, той се отмества в дясно, изпреварваш го, пускаш газта и колата пак си отива сама на скоростта която си и задал преди да настъпиш газта.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Директора ( преди 1 месец )
    Тая статия общо взето е информативна като: Защо не ви работят гаровете? Защото са изгоряли крушките.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При някои модели не позволява да го използваш преди да боднеш 4-та, на сегашната и на 3-та с 50км/ч си работи.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На "берлинго"- то се изключва от съединителя, а при опелчето -не, по този начин ако стигнеш до сериозен баир можеш да смъкнеш една предавка без да се изключи.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    След смяна на помпите на съединителя спря да ми функционира круз контрола. Оказа се че *** на съединителя не прави контакт с датчика който отчита дали е натиснат. До 1ви: при мен се изключва и от газта.
  • #3
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    трябва да се забранят със закон всички помощници изключая абс стабилизиращи програми и нощно виждане най вече мултимедията и интериорно осветление
  • #2
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пълна простотийка е. Никога не го ползвам. Всеки шофьор трябва да се слее с колата. Това е обратното
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Цитат: " Тя се деактивира в момента, в който водача натисне спирачката или газта." На моята кола не етака. Изключва се при натискане на спирачката или съединителя. При натискане на газта увеличаваш скорост, изпреварваш и като пуснеш газта отново подържа зададената скорост, и не изкл. круиз контрола. Ако пък при някой работи по друг начин, да сподели.