IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само два модела покриха напълно екологични тестове

Изпитанията на Green NCAP се оказаха сериозен проблем дори за някои хибриди

Независимата организация Green NCAP проведе третата си серия от тестове, с които оценява ефективността и вредните емисии на новите автомобили. Подобно на краш-тестовете за безопасност Euro NCAP и тук се проверят и оценяват всякакви модели - от бензинови и дизелови до електрически и водородни превозни средства.


Hyundai Nexo


Този път в изпитанията участваха 25 автомобила от различни сегменти. Самите тестове са по-строги от цикъла В, който се използва за хомологация на новите модели на пазара.

Максималната оценка от 5 звезди получиха само два модела - водородният Hyundai Nexo (на снимката горе) и електрическият Volkswagen ID.3 (на снимката долу), докато с 4 звезди е оценена единствено новата версия на хибрида Toyota Prius, която се зарежда от електропреносната мрежа.


VW ID.3


Всеки участвал в тестовете модел се оценява по три основни параметри - оценка на вредните емисии (индекс за чист въздух - CA), енергийна ефективност (индекс за енергийна ефективност - ЕЕ) и индекс за парникови газове (GHG).

Ето и оценките на отделните модел, като в първата графа са посочени получените звезди, а в последната - с какъв двигател е съответният модел:

Green NCAP
Green NCAP

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Леле, значи немските канцерогенници дори с филтър за твърди частици пак са с повече канцерогенни емисии от японските хибриди! И това е хибридната система с 1.5 литра двигател от Приус от 2003. Ето това се казва технологична доминация. Абсолютни шутове са немците.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    https://***.greenncap.com/assessments/vw-golf-2021-0055/"A GPF ensures that particulate number is kept in check and the car shows excellent control of other pollutant emissions." За това говорим.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И къде точно ги видя тия филтри за твърди частици!?!... тогава за "какво говорим"
  • #12
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До #6: Сравняваш безинов ДВГ с филтър за твърди частици с хибрид без филтър за твърди частици. И въпреки това хибрида пак е с по-ниски вредни емисии. За какво говорим?
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Интересно, как точно са подбрани автомобилите които са изследвани, след като единствената електричка в класацията е шампиона по продажби на свързани лица ИД.3. Да го сравнят с Рено Зое, Тесла Модел 3 и Нисан Лийф. А защо не и с ел.колите на Киа и Хюндай. После Дачия Сандеро и Мерцедес А клас са представени с най-неекологичните си мотори (Мерцедес даже ги бяха глобили за манипулирани емисии на този мотор доколкото си спомням). Да сложат някой от съвремените им мотори да видим как ще изглежда ...
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А че шкода октавия има ефективност 7.7 и парникови емисии 4.6, пък ярис хибрид 7.4 и 5.9 е очевидно безумие. И учениците в 8-ми клас знаят че ефективността е обратнопропорционална на разхода, който пък е правопропционален на парниковите СО2 емисии. Т.е. няма как по-ефективен автомобил да има по-високи парникови емисии (по-малко точки GHG).
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    до оня с Голфа: измислена класация. Според spritmonitor.de:Ярис хибрид - 1575 собственика, среден разход 4.82 л/100кмГолф 1.5 ТСИ - 254 собственика, среден разход 6.50 л/100кмСъщия резултат ама некой друг път.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    И най-калпавата краставица е по-зелена от домат :) Или колкото и да се сравнявам с жени моят все е по-голям. Значи моят е най-големият в света!
  • #7
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Каквато и да е класацията - ясно е едно: VW е номер 1!!!
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тая класация за сравнение на водородни, електрически, дизелови, бензинови и хибридни автомобили е все едно да сравняваш ябълки и круши.