fallback

Новата Skoda Fabia се оказа по-голяма от VW Golf IV

Хечбекът ще получи и версия "супермини" със 150 коня под капака

Чешкият производител Skoda публикува цяла галерия със снимки на покрит с камуфлаж прототип на новата Fabia, като разкри и техническите характеристики и спецификации на хечбека, чиято световна премиера ще се състои по-късно тази година.

Вече са ясни и размерите на новата Fabia, която е значително по-голяма от предшественика си, както и от свързани с нея модели Volkswagen Polo, SEAT Ibiza и Audi A1. С дължина от 4107 мм, широчина - 1780 мм, височина - 1460 мм и междуосие - 2564 мм, чешкият модел превъзхожда по всички показатели (с изключение на дължината) дори четвъртото поколение на VW Golf (неговите размери са съответно дължина 4148, широчина - 1735, височина - 1440 и междуосие - 2512 мм).

Увеличението на размерите е постигнато с използването на платформата MQB-A0, което ще направи новата Skoda Fabia най-практичният модел в своя сегмент. Багажникът е с обем 380 литра (с 50 повече от предишното поколение), като по този показател хечбекът изпреварва своите "братя и сестри" във Volkswagen Group (равен е с този за Golf VIII), както и преките си външни конкуренти Peugeot 208, Opel Corsa, Renault Clio, Ford Fiesta и Dacia Sandero.

По-голямото междуосие гарантира и повече място в салона (+100 мм спрямо предшественика), като инженерите на Skoda са успели да запазят теглото на модела благодарение на по-леката платформа.

Освен това, новата Fabia има претенциите да бъде и автомобилът с най-ниско аеродинамично съпротивление в класа си, като то е намалено от 0,32 на 0,28. Този резултат е постигнат благодарение на конструкцията на радиаторната решетка и на долния въздухозаборник на предната броня.

От Skoda разкриха и двигателите на модела, сред които попада и 1,5-литров турбомотор с 4 цилиндъра, развиващ мощност от 150 к.с. Той ще се съчетава само със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Моторът е оборудван и с функция за деактивация на два от цилиндрите, позволяваща пестене на гориво по време на движение.

Чешката компания ще продължи да предлага и 3-цилиндровия атмосферен двигател 1.0 MPI, които ще е достъпен в два варианта на мощност - 65 и 80 к.с., и ще се съчетава само с 5-степенна механична скоростна кутия. Версията 1.0 TSI Evo също ще бъде достъпна в два варианта на мощност - 95 к.с. (5-степенна механична кутия) и 110 к.с. (6-степенна механична и 7-степенна DSG трансмисия).

Всички двигатели са част от семейството Evo, като TSI-моторите са оборудвани с бензинов филтър за твърди частици. Дизел не се предвижда, като той отпадна още при фейслифта на предишното поколение на модела.

Новата Fabia ще се предлага с с изцяло LED-фарове и задни светлини, както и с цифров дисплей на водача (Virtual Cockpit), девет въздушни възглавници и с възможност за по-голям резервоар за гориво. При него обемът е увеличен от стандартните 40 на 50 литра, което ще позволи пробег от 950 км.

Моделът на Skoda няма как да мине без елементите от системата Simply Clever, като в новата Fabia ще има екстри, които никой друг модел от гамата на предлага. В багажника е поставено сгъваемо гъвкаво отделение за съхранение на различни предмети, а в салона има подвижен държач за чаша и подвижна слънцезащитна козирка за панорамния покрив.

Освен това отделението за съхранение пред лоста за превключване на предавките включва държач за карта и писалка, докато пред задните седалки има допълнително място за комплект с държач за чаши. Като опция се предлага и USB-C порт във вътрешното огледало за обратно виждане за захранване на видеокамера.

Още снимки на новото поколение на Skoda Fabia - вижте в галерията:

Снимки: Skoda

fallback
  • #11
    Рапидъра ( преди 3 години )
    Ех, още 350 мм дължина и като нов рапид ;)
  • #10
    Е па доообре ( преди 3 години )
    До Ханс#11; или по-скоро шкода ще купи фв.
  • #9
    Ханс ( преди 3 години )
    Абе vw неим даваите двигатели на тез чехи и шкода ще изчезне.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Най- вероятно новата фабия ще е на сегашните цени на Скала, която пък ще поскъпне с 4-5 хилади лв. Същото се случи с октавия 4 и супърб
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Версията с четирицилиндровия двигател сигурно ще е безбожно скъпа.
  • #6
    До 6 ( преди 3 години )
    Защо да се обезмисля Скала е още по-голяма като комби версия с удължено междуосие на тази Фабия
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Scala се обезмисля ??
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Евала на Шкода, за цената винаги получаваш повече от другите
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Размер по-голям от Голф 4.Багажник по-голям от Голф 8. Какъв е изводът? Явно хората вече са станали толкова богати, че за няколко сантиметра са готови да плащат няколко хиляди евро отгоре. Няма друг извод - колите стават все по-големи и все по-скъпи. Или това търсят потребителите или производителите работят картелно за елиминирането на понятието малка евтина кола.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Нормално. Голф 4 е тясна щайга от едно съвсем друго време, когато конглокентите му го превъзхождаха по размери и то значително. А тук само като видя дължината от 4.10 м и ми е ясно, че си е типично малко автомобилче от В клас.
fallback
Последни