Въпреки очевидните негативни ефекти от ограниченията зазаради коронавируса, Toyota определено доминира през изминалата година. След като загуби титлата си от Volkswagen Group преди пет години, японският концерн си върна първото място сред най-продаваните производители в света, а сега се оказа начело и в още една класация - тази за най-търсена марка в Google.
През 2019 година тази позиция беше заемана от BMW, но германският бранд отчете спад в продажбите заради пандемията. Изданието Compare the Markets анализира резултатите от търсенията през 2018, 2019 и 2020 година в общо 158 държави, като за 2020 година в 55% от тях Toyota е на първо място. Това означава 34,8% от проучените страни, което е сериозен скок в сравнение с 2019 година. Тогава Toyota беше на първо място само в 17,7% от държавите.
В същото време BMW записва спад, след като през 2019 година беше лидер в 118 страни, но през 2020 година те са едва 34. Германската марка обаче остава на първа позиция за тригодишния период на проучването с 38,3% срещу 31,3% на Toyota.
От друга страна, Mercedes-Benz си запазва третото място като най-търсен производител, следван от Kia и Ford, които влизат в Топ 5, след като през 2019 година бяха на последните места в класирането. През 2020 година те са лидери в по една държава.
Снимки: Compare the Market