fallback

Новото Renault 5 ще струва 20 000 евро

Излизането му на пазара означава край на Zoe и нова стратегия за Clio

Новото Renault Clio ще следва стратегията на оригиналния модел от 80 те, което означа, че ще получи неговия дизайн и ще се продава на достъпна цена, въпреки че ще бъде с електрическо задвижване. Това разкри пред Auto Express главният изпълнителен директор на Renault Group – Лука де Мео, според когото възроденият хечбек струва между 20 000 и 30 000 евро в зависимост от оборудването.

Според шефа на френския производител, бъдещият електрически хечбек няма да бъде конкурент на премиум-модели като MINI Electric или Honda E. Де Мео е категоричен, че мисията на тази кола е да покаже достъпността на електрическите технологии в Европа, като едновременно с това тя ще трябва да донесе и печалби на марката. Босът на Renault допълни, че грешките, които е направил при пускането на пазара на третото поколение на Beetle, докато е работил във Volkswagen, и последвалия успех на възродения Fiat 500 след преминаването му в италианската компания ще му помогнат при Renault 5.

„Когато пускахме третото поколение на Beetle си мислех, че мога повторя успеха на оригинала. Виждах тази кола като емблематичен продукт, който всички познават. Отидох при Борда на директорите и ги убедих, че трябва да го направим. Стратегията ми проработи няколко години в САЩ, но не и в Европа. А причината е, че тази кола беше далеч от оригиналната концепция“, обяснява Де Мео.

Той допълва, че си е научил урока и затова възроденият Fiat 500 е постигнал успехи. Затова и сега същият подход ще бъде използван при Renault 5, което ще отговаря на първоначалната концепция на модела. А тя е – добре познат на всички продукт, комбинират с достъпна цена.

Шефът на Renault разкри и как ще се отрази възраждането на легендарния модел на сегашните представители на марката в B-сегмента – популярното Clio и отлично продаващия се електромобил Zoe. Според Де Мео, бъдещето на Clio е свързано само с пазари, на които двигателите с вътрешно горене са разрешени.

„Ясно е, че Европа отпада от сметките, тъй като няма как да направите малка кола с вътрешно горене печеливша, тъй като тя трябва да получи хибридни технологии, за да отговаря на стандартите. А това ще струва много пари“, обясни Де Мео.

Той не коментира бъдещето на Zoe, но вече е известно, че сегашното поколение на електромобила ще се произвежда до 2024 година. То няма да получи директен наследник, което означава, че именно Renault 5 ще заеме мястото му. Де Мео обаче потвърди, че серийният вариант на бъдещия електрически хечбек ще използва задвижването на показания прототип. А това означава избор от два електромотора – със 110 и 134 к.с., които ще се зареждат от батерия с 50 кВт/ч и ще осигуряват пробег от 400 км.

Снимки: Renaut

fallback
  • #10
    Бай Ганю Шофьор ( преди 3 години )
    Щом не на дизел и не е немски ,,премиум,, втора употреба ,,нов внос,, на само 250 000 км каран от немски бивш военен от втората световна не признавам.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Прекалено е хубаво, за да е истина . Предполагам за 20 хил ще ти предлагат нещо неизползваемо, а свястното ще е 30+
  • #8
    Србин ( преди 3 години )
    Мачку, пичку и еличку не тражим! И без пари да го дават!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Отново най-големите доминират!
  • #6
    Рено 5 ( преди 3 години )
    През 1988 Рено 5 беше мечтан автомобил с цена към 8000 лв, беше бая скъпо но сега мисля да си взема електриката
  • #5
    абв потребителс ( преди 3 години )
    Супер мн е добра ще си взема веднага след като ги пуснат
  • #4
    v-1 ( преди 3 години )
    Скъпо изглежда, но елрктрическия ФИАТ започва от 23к Евро и е с 24КВ батерия и 190 км порбег. Ренденцето е много по-добър избор.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Съгласен съм с N1 и N2, ама цената не е от най-достъпните!
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    С тази визия трябва да му пуснат и една GT/RS версия 200-тина коня и ще е супер
  • #1
    bg ( преди 3 години )
    Еее много яко изглежда.Дано да го пуснат в този вид
fallback
Последни