fallback

Опасно ли е паркирането с обърнати настрани колела?

В някои случаи това може да причини повреди на основни агрегати

Някои шофьори никога не оставят колата си с обърнати настрани колела, след като паркиране. Те вярват, че подобно действие намалява ресурса на кормилната система. Други пък се смеят на подобно твърдения и го считат за пълна глупост, като изобщо не се замислят за такава дреболия, след като изключат двигателя. Кой обаче е прав в случая?

Оставяйки автомобила с обърнати настрани колела при паркиране на обществено място, на първо място показвате неуважение към останалите шофьори (стига, разбира се, да не става дуа за паркиране под наклон). Понякога подобно малка небрежност не позволява на други автомобили да преминат, ако мястото е тясно. Някои малки коли дори могат да паркират в съседство, но в случая гумите на автомобила ви просто им пречат.

Това обаче не е въпрос само на култура на шофиране (в случая по-точно на паркиране). Ситуацията е интересна и от техническа гледна точка, тъй като се смята, че дългото оставяне на автомобил с обърнати настрани гуми на едно място е опасно за някои елементи на кормилната система. Но наистина ли е така?

Затова трябва да се върнем към двата вида шофьори, за които вече стана дума – тези, които смятат, че това е опасно и за техните опоненти. Всъщност, единно мнение по въпроса няма и сред експертите, които са категорични, че всичко зависи от вида на усилвателя на волана, използван от конкретния автомобил.

Според специалистите от AutoSpecCentre, при автомобили с хидравличен усилвател по време на дълго паркиране с колела такова положение, ресурсът на кормилната система наистина е намален. Причината е, че помпата и други компоненти са подложени на на повишено натоварване и това води до по-бързо износване. Също така има риск маслените тръби да бъдат повредени (спукани) заради по-голямото напрежение, на което са подложени.

Що се отнася до шарнирите на предното окачване, при дълго паркирани с обърнати в една посока колела, е възможно да пострадат техните ластици. Те се разтягат и губят своята еластичност, което в един момент води и до по-сериозни проблеми с окачването.

fallback
  • #2
    Бай Гошо ( преди 3 години )
    Извинете моето невежество, къде се намира ластика на шарнира?
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Затова дръжте колата във въздуха. Стига повишеното атмосферно налягане на 2 метра над паркинга да не подложи купето на увеличено натоварване и да предизвика по-бързо износване...
fallback
Последни