fallback

Ferrari 550 Maranello се превърна в уникално комби

Преработеният автомобил е посветен на състезателния 250 GT SWB Breadvan

Холандското студио Niels van Roij Design обяви в началото на 2019 г., че ще изгради модерна версия на състезателното Ferrari 250 GT SWB Breadvan от 1962 г. Изпълнението на проекта отне повече от две години, но резултатът определено си струва времето и усилията.

В основата на машината, която получава името Breadvan Hommage, е моделът Ferrari 550, като според собственика на холандската компания Нилс ван Рой изборът е напълно логичен, тъй като този модел е идеологически близък до 250 GT, на базата на който е построен оригиналният Breadvan. А това означава предно разположение на V12 двигателя и механични скорости.

Като изпълнение обаче новият вариант няма нищо общо с историческия автомобил, като изключим опашката, заради която получава името Breadvan (Фургон за хляб). Оригиналният Ferrari 250 GT SWB Breadvange е дело на дизайнера Джото Бизарини и на майстора на каросерии Пиеро Дрого, като е създаден само с една цел - да докаже, че може да се конкурира при равни условия с новото Ferrari 250 GTO в Льо Ман.

Експериментът е успешен, като ниското тегло и сложната аеродинамика позволяват на комбито незабавно да да изпревари всички GTO и да излезе на седмото място като цяло. „Фургонът за хляб“ обаче не стига до финала заради повреда на кардана

Всички панели на каросерията на Ferrari 550 Maranello са заменени с нови, както и фаровете. Изключение прави предното стъкло, което е останало само заради възможността за бърза смяна. Най-забележителните характеристики на Breadvan са предния капак "ноздри" и прозрачен "балон", както и въздушните отвори по каросерията. Странични прозорци са от пластмаса.

Седалките в кабината са облицовани със синя алкантара, а централният тунел е покрит с естествена кожа. Част от пластмасовите детайли, в това число и декоративните вложки на вратите, са заменени с алуминиеви.

Двигателят си същият – V12 с обем 5,5 литра и мощност 485 к.с и 568 Нм въртящ момент. Изпускателният тракт и амортисьорите Koni с отделно регулиране на нивата на компресия са направени по поръчка . Джантите са 20-цолови, обути в гуми Vredestein Ultrac Vorti +.

Още снимки на впечатляващото комби - вижте в галерията:

Автомобилът е уникален, тъй като от него е направена само една бройка по поръчка на клиент от Германия, така че няма вариант за серийно производство.

Снимки: Niels van Roij Design

fallback
  • #2
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Теглич има ли?
  • #1
    Браво ( преди 3 години )
    Най после има и Ферари баничарка. Да си вършат работа хората и да си прекарват стоката.
fallback
Последни