fallback

Джо Байдън качва всички държавни служители на електромобили

Президентът на САЩ поиска близо 650 000 коли на ток за службите и институцииите в страната

Новият президент на САЩ Джо Байдън предизвика революция с публикация в Туитър, в която обяви, че иска цялата федерална флотилия от автомобили на САЩ да бъде заменена с електромобили. Това ще обхване всички възможни служби и институции в страната и ще трябва да започне да се случва в най-скоро време.

Според плана на Байдън над 645 000 автомобила ще бъдат заменени с електрически - 245 000 цивилни, 173 000 военни и 225 000 на пощенските служби. Другото важно е, че президентът иска машините да са произведени в САЩ, като част от плана му "Made in America" за стимулиране на покупките на местни стоки и увеличаване на родното производство.

Джо Байдън винаги е бил горещ поддръжник на електрическата мобилност и екологията, което е в ярък контраст с радикалната позиция на предшественика му Доналд Тръмп. Така, още с встъпването си в длъжност, президентът върна САЩ в Парижкото споразумение за климата и назначи експерти по климатичните промени. Според Байдън, окуражаването на всички форми на чиста енергия и използването и във възможно най-много сфери ще допринесе за възход на икономиката и ще доведе до отварянето на много нови работни места.

Преминаването на федералните власти и служби към електромобили ще е дълъг и сложен процес, особено заради факта, че немалко автомобили на държавна служба в момента са сравнително нови и ще трябва да мине време преди замяната им. Също така, разгръщането на плана в различните структури и организации няма как да стане отведнъж, а ще изисква комплексни решения, които също могат да се проточат.

Другият сериозен проблем пред амбициозния план за електрификация е тепърва развиващото се разработване на електрически модели от американските компании. Извън Tesla, които имат по-широка гама продукти, останалите установени производители едва сега започват да лансират нови модели с батерии. Разбира се, има и много нови играчи, които също заявяват сериозните си намерения, но и там нещата са по-скоро на начален етап.

Към момента, някои електромобили са все още скъпи, а някои по-специализирани модели ще изискват доста време за разработване. Според специалисти, поетапното обновяване на парка трябва да започне от служби, където ежедневният пробег не е много висок и не би изисквал кой знае какви инвестиции в големи батерии и други технологии.

Така, може да се започне от пощенските служби, с доставка на специализирани автомобили. И без това тази институция е с може би най-остарелия автопарк в САЩ, като вановете Grumman LLV са модел от края на 80-те години на миналия век.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Хаха, японец и електромобил... Какво, ще качиш американеца в Лийф ли?
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Отдавна всички японски са made in America. Губещите пак ще са малкото американски производители.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    всъщност конКУРса, щото пепи захарчето го обича голяммм!
  • #7
    и нА кОнглокса ( преди 3 години )
    теслата даде на късо и изгореха бушоните! също като на Бай Дън!
  • #6
    TSLA ( преди 3 години )
    И kOнkyрca печелят колите с клетки тип 4680 поради тотална доминация в параметрите.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Djo kykymicina
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    е така се правят милиарди бонус ;)
  • #3
    Мейд Ин Америка ( преди 3 години )
    Е как ве? Нали отменя всичко тръмпистко - защо не ги прави в Мексико както преди Тръмп? И бидоня ли ще прави америка отново велика?
  • #2
    Дупетат ( преди 3 години )
    Да живей електрифицирания популизъм, модел бай-дън!
  • #1
    Депутат ( преди 3 години )
    Ох, добре че е у щатско. У нас никой да не ми пипа служебния Бенц Ес Пецтин! Па и тукашните *** предпочитаме на газ. Но и ни бате Бойко, ни кака Нинова разбират нещо от електромобили, тя сме в безопасност.
fallback
Последни