Новият президент на САЩ Джо Байдън предизвика революция с публикация в Туитър, в която обяви, че иска цялата федерална флотилия от автомобили на САЩ да бъде заменена с електромобили. Това ще обхване всички възможни служби и институции в страната и ще трябва да започне да се случва в най-скоро време.
Според плана на Байдън над 645 000 автомобила ще бъдат заменени с електрически - 245 000 цивилни, 173 000 военни и 225 000 на пощенските служби. Другото важно е, че президентът иска машините да са произведени в САЩ, като част от плана му "Made in America" за стимулиране на покупките на местни стоки и увеличаване на родното производство.
Джо Байдън винаги е бил горещ поддръжник на електрическата мобилност и екологията, което е в ярък контраст с радикалната позиция на предшественика му Доналд Тръмп. Така, още с встъпването си в длъжност, президентът върна САЩ в Парижкото споразумение за климата и назначи експерти по климатичните промени. Според Байдън, окуражаването на всички форми на чиста енергия и използването и във възможно най-много сфери ще допринесе за възход на икономиката и ще доведе до отварянето на много нови работни места.
Преминаването на федералните власти и служби към електромобили ще е дълъг и сложен процес, особено заради факта, че немалко автомобили на държавна служба в момента са сравнително нови и ще трябва да мине време преди замяната им. Също така, разгръщането на плана в различните структури и организации няма как да стане отведнъж, а ще изисква комплексни решения, които също могат да се проточат.
Другият сериозен проблем пред амбициозния план за електрификация е тепърва развиващото се разработване на електрически модели от американските компании. Извън Tesla, които имат по-широка гама продукти, останалите установени производители едва сега започват да лансират нови модели с батерии. Разбира се, има и много нови играчи, които също заявяват сериозните си намерения, но и там нещата са по-скоро на начален етап.
Към момента, някои електромобили са все още скъпи, а някои по-специализирани модели ще изискват доста време за разработване. Според специалисти, поетапното обновяване на парка трябва да започне от служби, където ежедневният пробег не е много висок и не би изисквал кой знае какви инвестиции в големи батерии и други технологии.
Така, може да се започне от пощенските служби, с доставка на специализирани автомобили. И без това тази институция е с може би най-остарелия автопарк в САЩ, като вановете Grumman LLV са модел от края на 80-те години на миналия век.