Компанията BMW ще опрости моделната си гама и ще премахне от оборудването си най-непопулярните опции сред клиенти. Това ще се случи през следващите няколко години, като ще намали разходите и ще повиши приходите на производителя, разкри в интервю за Reuters финансовият директор на BMW – Николас Петер.
От думите му става ясно, че преходът към електромобили е доста „болезнен“ за компанията във финансов аспект. Затова и трябва да се търсят нови начини за намаляване на разходите и повишаване на приходите. В краткосрочна перспектива това изглежда по следния начин – намаляване на броя на предлаганите силови агрегати и допълнителни опции за различни модели, а също така и премахване на някои популярни функции.
Освен това, в BMW планират да преразгледат и подхода си към внедряване на програмното оборудване в автомобилите си. Първо, това може да опрости и да направи още по-ефективна разработката на нови модели и второ – да удовлетвори желанията на клиентите на най-големия пазар в света – този в Китай.
Проучванията там сочат, че около 2/3 от собствениците на автомобили са готови да преминат към модел на друга марка, ако тя им предложи по-интересен „цифров опит за взимодействие“ (под този термин се разбират по-широки мрежови способности за персонализация и уникални сервизи за услуги).
Според новата стратегия на BMW, за следващите 2 години компанията ще пусне на пазара с 250 000 електрифицирани автомобили повече от планираното досега. Така техният дял на продажбите ще скочи от предвидените 8 на 20%. До края на десетилетието компанията ще представи 9 нови електромобила, в това число и под бранда MINI.
Снимка: BMW