Неотдавна представената Toyota GR Yaris без съмнение беше най-очакваната спортна кола през изминалата 2020 година. Малкият японски хот-хеч, проектиран за ралита, предизвика огромен интерес и според тези, които вече са го карали, той напълно оправдава високите очаквания.
Мнозина са на мнение, че 1,6-литровият двигател с 3 цилиндъра и мощност 268 к.с., има достатъчно мощност, за да придвижи Toyota напред, а вече се намират и начини за увеличаване на характеристиките на мотора. Един от тях се предлага от германската фирма DTE Systems, която благодарение на промените в управлението на двигателя, повишава мощността почти до нивото на Honda Civic Type R (320 к.с.).
Това става с чип, който променя настройките на 3-цилиндровия мотор. На свой ред агрегатът е проектиран за специален модел за хомологация, така че има място за подобрение. В случая той е 48 к.с. и 45 Нм, така че вече говорим за 316 к.с. и 405 Нм при стандартни 268 к.с. и 360 Нм. Това, което не знаем, е дали новите цифри успяват да намалят ускорението от 0 до 100 км/ч (5,5 секунди стандартно) или да увеличат максималната скорост (230 км/ч).
Новото електронно управление на 1,6-литровия двигател позволява на водача да избира между три програми за шофиране: Sport, Dynamic и Efficiency. Според DTE, последната от трите програми позволява намаляване на разхода на гориво с максимум 15%.
Компанията предлага като опция и система „PedalBox“, която може да се активира или деактивира от специален бутон, като нейната цел е подобряване на реакцията на педала на газта при ускорение. Цената на това надграждане възлиза на 489 евро, но има и версия X, при която системата може да се управлява от смартфон. Тогава вече цената е 599 евро.
Снимки и видео: DTE Systems