fallback

Toyota GR Yaris става реален конкурент на Honda Civic Type R

Срещу 490 евро собственикът на малкия хот-хеч получава допълнителни 48 конски сили (ВИДЕО)

Неотдавна представената Toyota GR Yaris без съмнение беше най-очакваната спортна кола през изминалата 2020 година. Малкият японски хот-хеч, проектиран за ралита, предизвика огромен интерес и според тези, които вече са го карали, той напълно оправдава високите очаквания.

Мнозина са на мнение, че 1,6-литровият двигател с 3 цилиндъра и мощност 268 к.с., има достатъчно мощност, за да придвижи Toyota напред, а вече се намират и начини за увеличаване на характеристиките на мотора. Един от тях се предлага от германската фирма DTE Systems, която благодарение на промените в управлението на двигателя, повишава мощността почти до нивото на Honda Civic Type R (320 к.с.).

Това става с чип, който променя настройките на 3-цилиндровия мотор. На свой ред агрегатът е проектиран за специален модел за хомологация, така че има място за подобрение. В случая той е 48 к.с. и 45 Нм, така че вече говорим за 316 к.с. и 405 Нм при стандартни 268 к.с. и 360 Нм. Това, което не знаем, е дали новите цифри успяват да намалят ускорението от 0 до 100 км/ч (5,5 секунди стандартно) или да увеличат максималната скорост (230 км/ч).

Новото електронно управление на 1,6-литровия двигател позволява на водача да избира между три програми за шофиране: Sport, Dynamic и Efficiency. Според DTE, последната от трите програми позволява намаляване на разхода на гориво с максимум 15%.

Компанията предлага като опция и система „PedalBox“, която може да се активира или деактивира от специален бутон, като нейната цел е подобряване на реакцията на педала на газта при ускорение. Цената на това надграждане възлиза на 489 евро, но има и версия X, при която системата може да се управлява от смартфон. Тогава вече цената е 599 евро.

Снимки и видео: DTE Systems

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Знаете ли че само 3 (три) неща на тази кола са от стандартния Ярис - огледала, стопове и фарове. Дори тавана е карбонов.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е реална хомологирана ралиджийка, която е на пазара по принуда само, за да могат да участват с нея във WRC. Изобщо не е проектирана за цивилна кола. Май няма аналог е момента. Рали автомобилите са на цени, спрямо които една S-класа е като ел. тротинетка.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Новия крал на хот хечовете ! Безпорно и абсолютно единодушно мнение на всички журналисти по всички ревюта, които изгледах.
  • #3
    Готин ( преди 3 години )
    Тези от DTE Systems, по-добре да не питат неща от които не разбират. Този двигател е най-доброто нещо измислено в последните 30 години, като в същото време се завръща към старите концепции за правене на ДВГ. Аз най-малко съм почитател на тази марка, но не мога да си кривя душата. Това е малкият ,,GTR,,.
  • #2
    и двете ... ( преди 3 години )
    замитат рено-мегаломанчето при ****лука, където всъщност му е мястото.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Тоя Тойота Ярис прави за смях германските така наречени хот хечове хаха
fallback
Последни