fallback

Газови или маслени амортисьори - кое е по-добре?

Тези две технологии си имат и алтернатива, която също може да се избере

Рано или късно настъпва момент, в който автомобилът става нестабилен в завоите. А когато се наложи да преодоляват дори малки неравности на пътя, това се усеща, при това доста неприятно в салона.

В подобни случаи следва посещение в сервиза, където присъдата често е - трябва да се смеят амортисьорите. Тогава пред собственика на автомобила се появява дилема какви амортисьори е по-добре да бъдат избрани, защото обикновено се предлагат газови и маслени? И в случая трябва да бъде предпочетен единия вариант.

Ако главното условие за шофьора на превозното средство е комфортът, то съмнения няма - задължително трябва да бъдат избрани маслени амортисьори. В техните цилиндри има специално масло. И когато горната част на амортисьора се вдига, то маслото слиза надолу по специални канали. В случая, подобна конструкция позволява мек ход на амортисьора и съответно по-голям комфорт в салона.

По подобен начин са устроени и газовите амортисьори, но там основното вещество е газ. С тях автомобилът става по-устойчив на пътя и съответно предлага по-добра управляемост. В случая обаче окачването реагира по-твърдо на неравностите по пътя, така че газовите амортисьори определено са по-подходящи за хората, каращи по неравни пътища или по тежки терени.

Превъзходството на газовия амортисьор се състои в това, че в него се намира газ, който е под много високо налягане, което не може да се получи при маслото.Точно това придава на газовия амортисьор допълнителна твърдост при гасенето на вибрациите. По този начин се постига по-надеждно сцепление с пътя, особено при движение с висока скорост.

Има, разбира се, и алтернатива на газовите и на маслените амортисьори, като тя представлява комбинация от двата вида. В тях се използва както газ, така и масло, като благодарение на това окачването не е чак толкова твърдо като при газовите амортисьори и не е толкова комфортно като при маслените. Те са нещо като универсален вариант, с който се прави компромис между другите два.

fallback
  • #9
    Шиш ( преди 3 години )
    При хидроактивното окачване няма абсолютно никакво накланяне. Сигурно твоите сфери са пълни с конглокенции.
  • #8
    Веселин ( преди 3 години )
    Аз до скоро работех като контрола на съответните амортисьори няма да казвам коя бе фабриката да не правя реклама само ще кажа че завода е японски и се намира във европейска държава
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Сферите нямаха конглокенция като цена/качество. Плюсове: евтина и рядка поддръжка, почти максимален комфорт на пазара, отлично прилепяне на гумите към асфалта, максимално гасене на шум и вибрации от настилката. Минуси: малко повече накланяне в завой, липса на каквото и да е удоволствие от управлението, спортният режим е трудно различим от комфортния. Голяма грешка беше, че PSA спря развитието им.
  • #6
    Име ( преди 3 години )
    А какво ще кажете за magneride или електромагнитното на bose. Аз лично от ситроен съм оставал с най хубави спомени като комфортна возия. Като имам предвид за парите си
  • #5
    Андре Ситроен до #6 ( преди 3 години )
    Мдаммм и все още питат....
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    най доброто е е-актив боди контрол
  • #3
    citroen до anonimen# ( преди 3 години )
    eeee, забрави за хидро-активното окачване на ситроените....
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Прав е колегата , преди време ме возиха по аутобана с кола с въздушни истории, ами на светлинни години пред моето корито , което наричам автомобил
  • #1
    А дали е така, кой к ( преди 3 години )
    до колкото съм чувал , така наречените "газови " амортисьори са точно този последния вариант който сте описали, в смисъл че няма амортисьор със 100% газ . Като цяло важното е да изберете качествени, щот за евтините или тези втора ръка ...
fallback
Последни