Рано или късно настъпва момент, в който автомобилът става нестабилен в завоите. А когато се наложи да преодоляват дори малки неравности на пътя, това се усеща, при това доста неприятно в салона.
В подобни случаи следва посещение в сервиза, където присъдата често е - трябва да се смеят амортисьорите. Тогава пред собственика на автомобила се появява дилема какви амортисьори е по-добре да бъдат избрани, защото обикновено се предлагат газови и маслени? И в случая трябва да бъде предпочетен единия вариант.
Ако главното условие за шофьора на превозното средство е комфортът, то съмнения няма - задължително трябва да бъдат избрани маслени амортисьори. В техните цилиндри има специално масло. И когато горната част на амортисьора се вдига, то маслото слиза надолу по специални канали. В случая, подобна конструкция позволява мек ход на амортисьора и съответно по-голям комфорт в салона.
По подобен начин са устроени и газовите амортисьори, но там основното вещество е газ. С тях автомобилът става по-устойчив на пътя и съответно предлага по-добра управляемост. В случая обаче окачването реагира по-твърдо на неравностите по пътя, така че газовите амортисьори определено са по-подходящи за хората, каращи по неравни пътища или по тежки терени.
Превъзходството на газовия амортисьор се състои в това, че в него се намира газ, който е под много високо налягане, което не може да се получи при маслото.Точно това придава на газовия амортисьор допълнителна твърдост при гасенето на вибрациите. По този начин се постига по-надеждно сцепление с пътя, особено при движение с висока скорост.
Има, разбира се, и алтернатива на газовите и на маслените амортисьори, като тя представлява комбинация от двата вида. В тях се използва както газ, така и масло, като благодарение на това окачването не е чак толкова твърдо като при газовите амортисьори и не е толкова комфортно като при маслените. Те са нещо като универсален вариант, с който се прави компромис между другите два.