fallback

SsangYong фалира

Компанията има дългове за 149 милиона долара

Южнокорейският автомобилен производител SsangYong Motor подаде заявление за банкрут, след като не успя да се разплати с кредиторите си. Компанията, която претърпя загуби през последните няколко години, заведе дело за несъстоятелност в съда в Сеул. Дългът на фирмата към кредиторите в момента е 149 милиона долара.

От 2011 година, близо 75% от акциите на SsangYong принадлежат на индийския конгломерат Mahindra & Mahindra. През пролетта на тази година стана ясно, че на фона на кризата с коронавируса, индийците поемат курс към съкращение на разходите. В това число бе отказана финансова подкрепа на корейците от 423 милиона долара. В същото време стана ясно, че на южнокорейската марка е обещан заем в размер на 32,3 милиона долара за периода на търсене на алтернативни източници на финансиране.

И докато правителството на Корея отпусна безпрецедентни финансови стимули на местните компании, за да смекчи пораженията от кризата, според анализатори, от Сеул не са склонни да подкрепят компании, които са с голямо участие на чуждестранни инвеститори.

Според властите, ако бъде подкрепен SsangYong Motor с цел запазване на работните места, други фирми с чуждестранна собственост като GM Korea и Renault Samsung могат да приемат погрешно сигнала и да поискат още финансова подкрепа от държавата. Все пак, южнокорейското министерство  на търговията и икономиката планира да подкрепи местните доставчици на части и компоненти за SsangYong.

Mahindra, един от най-големите производители на превозни средства в Индия, придоби специализираните в производството на SUV-модели SsangYong преди десетилетие, но така и не успя да изправи корейската марка на крака и през лятото започна да търси купувач за контролния си дял. SsangYong не успя да погаси в срок задълженията си към три банки - Bank of America, JPMorgan Chase и BNP Paribas, след като индийците отказаха да осигурят финансиране.

Според заведеното дело за банкрут, корейската фирма има три месеца да  осигури сделка с потенциален инвеститор или да преговаря с кредиторите си за реструктуриране на задълженията си. Към момента не се коментира придобиването на компанията от страна на държавата.

Има и лъч надежда, след като стана ясно, че американската компания HAAH Automotive Holdings, специализирана във внос на автомобили е проявила инвестиционен интерес. Но местните анализатори са скептични - SsangYong записва оперативна загуба в 15 поредни тримесечия, а продажбите намаляват непрекъснато от 2015 година насам, като тази година бе особено тежка заради коронакризата.

fallback
  • #5
    Тамън! ( преди 3 години )
    Елънчо да ги купи! Нали ползваха на времето стари мотори от Мерцедес.
  • #4
    Съдбата на Сан Юнг . ( преди 3 години )
    е като на рено без държавни помощи!
  • #3
    Хахаха ( преди 3 години )
    Е ти кво китайски айфон ли искаш
  • #2
    Име ( преди 3 години )
    Трябват им на американците още 3-4 години да разберат че от индийците в индия нищо не става! по-скоро ще спра да си купувам айФон от колкото да си взема такъв сглобен в индия!Същото е и с колите им, за месния пазар са супер ама извън страната им мерси.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Имат някой доста сполучливи модели , поне на външен вид , за качество не знам.
fallback
Последни