В наши дни BMW може да поддържа лудостта около SUV-моделите, но все още зае как да прави много бързи седани. Един от тях - версията CS на M5 все още е само прототип, като премиерата му ще се състои през пролетта. Машината вече успя да впечатли екип на Sport Auto на пистата "Хокенхайм", а сега друго германско издание - Auto Bild, я тества на "Лаузитцринг".
Новата версия е позиционирана на BMW M5 и над неговата топ-версия M5 CS, като от нея е създаден само един тестови прототип. Той попадна в ръцете на професионалния пилот Гуидо Науман, който успя да завърти една обиколка по дългото 2 км трасе за 1 минути и 31,88 секунди. За сравнение, BMW M5 във версията Competition даде време от 1:33,40 минути на същата писта.
За да може да се ориентира човек в тези цифри, трябва да се отбележи, че същият този Гуидо Науман завърта една обиколка на същата писта с Jaguar XE SV Project 8 за 1:32,15 минути. Новата версия на M5 обаче ще е доста скъпа, като се очаква да струва около 160 000 евро. За сравнение, базовото BMW M5 в Германия стартира от 89 193 евро.
Спортният луксозен седан във версията CS ще тежи 1900 кг, като без проблем достига 250 км/ч. Под капака му е същият 4,4-литров туин-турбо V8, който в стандартния вариант развива 600 к.с., а във версията Competition - 625 к.с. При M5 CS мощността ще е 635 к.с., което ще означава ускорение от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди.
Реалната скорост на BMW M5 CS предстои да бъде установена съвсем скоро, когато спортният седан ще излезе на Северна дъга на "Нюрбургринг". И ще се попита да победи рекорда за модел с 4 врати от 7:23 минути, поставен от Mercedes-AMG GT 63 S.
Снимка и видео: Auto Bild