fallback

Тацио Нуволари – как се роди една легенда? (част I)

Италианецът е един от първите големи шампиони в историята на автомобилните спортове

Тацио Нуволари е роден на 16 ноември 1892 в малко село в провинция Мантуа, Италия. Увлечението му по състезания е наследено навярно от неговия баща, който бил известен по това време състезател по колоездене. Водейки се по примера на баща си, Тацио от много ранна възраст се интересувал от колела, но също така бил заинтригуван от новите изобретения по това време – мотоциклет и автомобил. 

 

 

Състезателната кариера на Нуволари започва през 1920. В същата година, в която получава книжка за мотоциклет, Нуволари участва в първото си състезание в Кремона, но проблеми с неговата Della Ferrera го принуждават да не завърши надпреварата. Година по-късно Нуволари вече е и зад волана на автомобил – прототипната Ansaldo Tipo 4, която той майсторски шофира при тестовете й на трасето във Верона.

Година по-късно, през 1922, Нуволари става шампион по мотоциклетизъм на провинция Мантуа с Harley Davidson. От този момент нататък победите започват да валят: 1923 – победи с Norton и Indian, а през 1924, зад волана на Auto Bianchi 18, Нуволари печели и първото си автомобилно състезание. Въпреки успеха на четири колела, през същата година Нуволари взима три победи и при мотоциклетите на трасетата в Белфиоре, Кремона и Тортона. 

 

Само пет години след дебюта му, Нуволари вече е най-известният състезател в северна Италия. Успял да спечели вниманието на големите играчи, Тацио е поканен от Alfa Romeo за проби в тяхната състезателна кола. Но отново го сполетяват механични проблеми: след блокирала скоростна кутия, колата му се завърта с над 100 км/ч, излиза извън пистата и започва да се търкаля.

Състезателните коли от това време не са имали дори колани, така че Нуволари е изхвърлен от колата. Минават повече от 10 минути, докато го открият в храсталака с тежка порезна рана на гърба. В наши дни подобен инцидент би отказал мнозина от състезателна кариера. Но Нуволари изчаква само 12 дни, преди да се качи на 350-кубиково Bianchi и печели състезанието за мотоциклети на Monza, при това в проливен дъжд.

 

 

Разочарован от проваления от технически проблеми опит за участие в отбора на Alfa Romeo, Нуволари решава да създаде собствен отбор, за да може да наблюдава отблизо техническото развитие на състезателната си кола. За целта той купува Bugatti на старо и взима първите си победи още същата година на трасетата в Рим и Гарда.

Междувременно Нуволари се състезава и на две колела с Bianchi и печели състезание след състезание, включително и първото му извън пределите на родната му Италия, в Триполи. Менажирането на отбор се оказва доста скъпо удоволствие и Нуволари е принуден да продава автомобили Alfa Romeo, за да се финансира, което доста ограничава участията му на писта.

 

 

Идва 1930 година и Alfa Romeo отново предлагат на Нуволари да кара за състезателния им отбор, като обещават по-малко технически проблеми. Това обещание привидно е спазено, защото през тази година Нуволари печели Mille Miglia с Alfa Romeo 6C и поставя рекорд за най-висока средна скорост за цялото 1500 километрово трасе от малко над 100 км/ч.

Носят се легенди за това състезание: като например, че Нуволари през голяма част от състезанието карал своето 6C зад лидера Варзи и успял съвсем да го доближи през нощта, карайки нарочно с изключени фарове. Точно преди финала Нуволари включва фаровете, обърква Варзи и го изпреварва, за да вземе победата.

 

 

  В следващата част ще ви разкажем как Нуволари е нает от Scuderia Ferrari, след кратък период си тръгва, а след това пак се връща под натиска на Бенито Мусолини. Ще разберете и защо преди години Audi кръсти свой концептуален модел на името на Нуволари. 

Тацио Нуволари: как се роди една легенда - част I (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    д-р.Куртев ( преди 3 години )
    "Борба за метри и секунди " е книгата от М.фон Браухич.
  • #4
    д-р.Куртев ( преди 3 години )
    Браво за статията! Имам книга от Манфред фон Браухич ,горещо я препоръчвам-много увлекателна и на професионален състезателен език написана,пак за състезания от тази епоха !
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Audi имат концепция с V10 от 2003г. кръстена на него. Дизайните на А6 и А4 от 2005 следват нейната дизайнерска линия.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Ми БМВ по това време са правели самолети, затова. Колкото до оризарите, едина част още са ходили запасани с мечове, другите са подготвяли Пърл Харбър.
  • #1
    Легендите ( преди 3 години )
    Как така не е карал Тойота или БМВ например?А да,те са легенди,колкото аз японец.
fallback
Последни