fallback

Стиг размаза времето на Bugatti Veyron SS с... Аriel Atom

Автомобилчето с двулитров мотор от Honda се оказа по-бързо от хиперколата за 1.65 млн. евро

Удоволствието от карането и бързината на пистата нямат пряка връзка нито с конските сили, нито с баснословните цени на хиперавтомобилите. Поредното доказателство дойде от британското шоу Top Gear, чийто тестов пилот Стиг успя да бие времето на чудовищното Bugatti Veyron Super Sport с... творението на една гаражна фирма от Острова с двулитров мотор от Honda.             Разбира се, въпросната "гаражна" фирма не съвсем е неизвестна: става дума за Ariel, предприятието от графство Съмърсет с 30 служители, което прави спортните модели Atom и Nomad. Последното, четвърто поколение на Atom бе тествано още в края на миналата година, но в мокрото време успя да постигне скромните 1:25.3 минути на теството трасе на "Топ Гиър". Затова продуцентите решиха да му дадат втори шанс.

На вече сухата писта в ръцете на Стиг малката спортна количка постигна точно 1:16 минути - същото време като Mercedes-AMG GT R, и забележимо по-добро от резултатите на Porsche 911 GT3 RS (991), McLaren MP4-12C, Lamborghini Aventador и даже на Bugatti Veyron Super Sport, която известно време държеше световния рекорд за най-висока постигната скорост със сериен автомобил.             Контрастът между Veyron SS и Atom 4 е драматичен: 612 килограма тегло и двулитров мотор (от Honda Civic Type R) с 320 коня за Atom, срещу почти 2 тона тегло и 8-литров W16 с 1200 коня за Veyron. А за 1.65-те милиона евро, колкото струва творението на Bugatti, можете да си купите 37 "Атома", и да ви остане малко ресто.

Постижението нарежда Atom 4 на споделеното 13-о място във вечната ранглиста на Top Gear, в която влизат само моделите, които са разрешени за употреба по нормални пътища. Нека си припомним кои са преди него.

12-те най-бързи автомобила в историята на Top Gear (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

 

 

 

 

fallback
  • #6
    Дошо ( преди 4 години )
    Ми това е HONDA все пак, не е СОЦваген!
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Кефи ме как се опитвате да го изкарате едва ли не сензация...
  • #4
    Да ( преди 4 години )
    Пак глупости на търкалета. Вейрон не е създаван да чупи рекорди на писта. Отделно това нещо на топ гиър не никаква писта, а някаква тестова отсечка. Ариел атом е силен на спънати писти с къси прави, затова е направен и си е повече картинг, отколкото автомобил.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Отдавна има Широн
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Винаги съм смятал Вейрона за идиотска кола.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    600кг, 320кс срещу 2000кг и 1200кс -> Физиката е безпощадна, логичен резултат. Няма място за чудене. сензация или какво повече да се говори. Просто става дума за различни коли, с различна група клиенти и т.н. Единствното общо е, че и двете са еднакво неприложими / непрактични в ежедневието ;-)
fallback
Последни