fallback

Ново крос-купе наследи Infiniti FX

Моделът QX55 ще се конкурира с BMW X4 и Audi Q5 Sportback.

През 2002 година маркетолозите все още не бяпа измислили термина "купеобразен кросоувър", но именно появилото се по това време Infiniti FX стана първооткривател на този сегмент. След 5 години FX смени поколенията си, като беше прекръстен на Infiniti QX70, а през 2017 година беше пенсиониран.

Директен наследник на модела дори не влиза в плановете на компанията, но сега на сцената излиза един идеен последовател - компактно крос-купе, което попада в класа на моделите BMW X4 и Audi Q5 Sportback. То е създадено на базата на Infiniti QX50 от 2017 година, което означава, че в основата му е платформа с напречно разположение на двигателя, "основно" предно предаване и муфа за заключване на предната ос.

Новият модел запазва разстоянието между двете оси на QX50 - 2800 мм, като е променена единствено формата на каросерията. Новото QX55 е с 39 мм по-дълго (4732 мм) и с 56 мм по-ниско в сравнение с донора (1622 мм). Заявеният пътен просвет е 219 мм.

Дизайнът донякъде напомня на модела FX, но задната част е напълно променена. Тук има нови светлини, като във всяка са вградени по 45 светодиода. Номерът е преместен от вратата на багажника на броня, а бутонът за отваряне на самата врата е интегриран в емблемата. Лицето също е променено, като са поставени различна броня и увеличена решетка на радиатора. Джантите са 20-цолови още в базовото ниво на оборудване.

Интериорът на QX50 и QX55 са идентични, но купеобразният вариант получава нови контрастни комбинации и други материали. Отново има аналогови прибори, както и два екрана на централната консола. Това е първият модел на Infiniti с безкабелна връзка с протокола Apple CarPlay.

Задният ред седалки може да се премества на дължина в диапазон 150 мм, но багажникът е по-малък - 762 вместо 895 литра при вариант с 5 места. При свалени задни седалки обемът е 1532 литра срещу 1699 литра.

Основната техническа разлика е в по-спортните настройки на окачването. Кросоувърът е оборудван със същия 2,0-литров двигател VC Turbo с променлива степен на налягане и комбинирано впръскване на горивото, който развива 272 к.с. и 380 Нм. В стандартния вариант скоростната кутия е вариатор, който работи със система за задвижване на четирите колела. Моделът обаче се предлага и само с предно предаване.

В базовото оборудване влиза кормилна уредба с електрически усилвател, а за скъпите варианти е предвидена система Direct Adaptive Steering. При нея предавателното съотношение и остротата на волана се променят в зависимост от избрания режим и скоростта на движение. Като опция се предлага и система ProPilot Assist, която представлява автопилот за движение по магистрали.

Продажбите на Infiniti QX55 стартират през пролетта, като това, естествено, става в Северна Америка. На другите пазари кросоувърът ще се появи след това. Компанията вече се изтегли от Европа, но има шанс някои от нейните модели да се появят на континента.

Още снимки на новия модел на Infiniti - вижте в галерията:

Снимки: Infiniti

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво и е уникалното на тая капия? Хората са се побъркали... Напиши "капия" в Гугъл и виж какви снимки излизат - същата работа.
  • #1
    none ( преди 3 години )
    Уникален автомобил. QX50 ако го продаваха в БГ бих си го купил. Има вариант да се внесе от САЩ, но със сервизирането ще е драма.
fallback
Последни