Споровете около постигнатия от SSC Tuatara световен рекорд за скорост при сериен автомобил продължават. Основателят и президент на компанията Джерод Шелби вече обяви, че екипът му няма претенции към постижението и ще направи нов опит, при който да докаже рекорда.
Първоначално обаче се твърдеше, че Tuatara е развивала 508,73 км/ч в едната посока и 532 км/ч при обратното преминаване на отсечката в близост до Лас Вегас. Експерти обаче откриха доста несъответствия в публикуваното от SSC видео и оспориха постижението.
Един от тях е Джейсън Фенске от Engineering Explained, който използва всички данни за рекорда, съобщени от SSC и с помощта на математически модел направи нови изчисления. Неговият извод е, че заради потенциален проблем в използваните GPS-системи, Tuatara вероятно се движила със скорост между 360 и 393 км/ч, което е много далеч от обявените 532 км/ч.
Разликата е фрапираща, което показва, че американската хиперкола няма никакви шансове да бие рекорда на Koenigsegg Agera RS, който е 479 км/ч. На теория тя би могла да вдигне 555 км/ч, но явно е далеч от подобно постижение, така че ще трябва да изчакаме втория опит на Джерод Шелби и екипа му.
Видео: YouTube