Може ли електромобил да бъде сериозен всъдеход? Ако попитате Юрген Еберле, иженер от концерна Daimler, не е никак трудно. А този човек има достатъчно опит с всъдеходни машини, тъй като участва в създаването на екстремния Mercedes-Benz G 500 4x4² и сега работи по аналогична версия на новата G-Class.
Като доказателство за това твърдение Юрген и екипът му построиха прототип на всъдехода Mercedes-Benz EQC 4x4². В неговата основа е серийният кросоувър Mercedes-Benz EQC 400 4Matic, чиято електрическа част не е пипана. Това са два електромотора - по един на всяка ос, които развиват съвкупна мощноста от 408 конски сили и 765 Нм.
Промените са по шасито, като независимото окачване е получи нови пружини, амортисьори и носачи. Пътният просвет е увеличен със 153 мм - до 293 мм, като всъдеходът може да преодолее водно препятствие с дълбочина до 400 мм (със 150 мм повече отколкото стандартния кросоувър). Всъдеходът също е по-широк, като е получил гуми Cooper Zeon с размери 285/50 R20.
Електрическият прототип няма понижаващи предавки, като едностепенните редукторите на всяка ос са стандартните за модела. За по-добро представяне на тежък терен Mercedes-Benz EQC 4x4² получава режими на движение Offroad и Offroad+, при които системата против буксуване работи по специален алгоритъм. При него максимално е смекчен откликът на педала на газта при натискане.
Засега Mercedes-Benz EQC 4x4² е само действащ прототип, но пък и Mercedes-Benz G 500 4x4² първоначално беше направен само като изложбен автомобил, но след това в концерна Daimler решиха да го пуснат в ограничена серия на пазара. Нищо чудно и електрическият вариант да има същата съдба.
Още снимки на електрическия всъдеход - вижте в галерията:
Снимки: Autocar