fallback

50 000 евро данък за модели на Porsche и Ferrari във Франция

Нов закон за бюджета се превръща в кошмар за собствениците на скъпи коли

Парламентът във Франция ще гледа проект за закон за бюджета на страната, който със сигурност ще откаже много от кандидатите да си купят бензинови модели на Porsche, Ferrari или Lamborghini. Той предвижда удвояване на санкцията, която потребителите трябва да плащат заради високите нива на СО2, отделяни от автомобилите.

Ако бъде прието предложението, това ще означава значително увеличени върху данъка на превозните средства, които замърсяват най-много. В момента във Франция той достига до 20 000 евро, което е много над плащаното от притежателите на такива коли в други държави от ЕС, съобщава Европейската асоциация на вносителите на автомобили. Най-добри са условията в Белгия и Италия, където налогът е 2500 евро на година.

Властите във Франция предвиждат, автомобили, отделящи над 225 грама СО2 на километър, от 2021 година да бъдат облагани с данък от 40 000 евро и с 50 000 евро от 2022 година. Налогът е ограничен до половината от цената на превозно средство. Промяната със сигурност е кошмарна новина за притежателите на спортни автомобили на Lamborghini, Ferrari и Porsche, както и на тези, които имат модели на Bentley, Rolls-Royce и топ-модели Mercedes-Benz в гаражите си.

Според експертите, единственият начин, по който може да бъдат избегнати очакваните загуби на производителите заради очертаващото се намаляване на такива автомобили, е масовото внедряване на хибридни и електрически модели от висок клас.

Самите компании вече поемат в тази посока. От Porsche обявиха, че през 2025 година около половината продажби на марката ще бъдат на автомобили с електромотор, а Mercedes-Benz ще предложи още догодина първия си електрифициран AMG-модел. Дори Rolls-Royce обещава до средата на десетилетието да пусне на пазара луксозен автомобил на ток.

Снимки: Autonews

fallback
  • #9
    Големо важно ( преди 3 години )
    Ще ги регистрират в друга държава. Например България.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    а тук кога?
  • #7
    Snaky ( преди 4 години )
    Поредната статия написана с... да не казвам какво. Какво значение има, че в Италия и Белгия има гофишен данък 2500?, като тук става дума за еко такса при покупката. Във Франция годишен данък няма и е 0? независимо каква ти е колата, освен ако не се води на фирма. Стига сте преписвали глупости откъдето ви падне при положение, че даже не можете да ги преведете.
  • #6
    А за ... ( преди 4 години )
    *** на рено таксите трябва да са милиони! Обещетение за моралните и физически щети при употребата му.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    От ден на ден е по-зле , нали във всички държави в ЕС 60% от цената на горивата е данъци и ЕКО-такси, като по-този начин колкото повече замърсяваш , толкова повече акцизи и такси плащаш!? Защо в цяла европа те карат отделно да плащаш ЕКО-такси и ЕКО-данъци.... По колко пъти ще плащаме за едно и също.
  • #4
    Хората нямат пари ( преди 4 години )
    Горките купувачи на Порше, Ферари, Бентли и Майбах съсипа ги френската държава
  • #3
    //// ( преди 4 години )
    На кой му пука. Важното е да се дерът хората. Аз съм за еко и там всякакви други неща, но да става разумно, а не с цел грабеж. Като искат еко да спонсорират домакинствата за алтернативно отопление. Да ги спонсорират за зарядни станции за ел. коли. Има много начини да покажат, че наистина са загрижени за хората. А не само плащай едни такси.
  • #2
    Коментатор ( преди 4 години )
    Или аз не разбирам или има и нещо друго, но нали производителите вече са длъжни да плащат определени такси (да не кажа глоби) при продажба на модели с емисси на определени нива? Така се получава двойно плащане - веднъж от производителя, веднъж от клиента.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Френската революция... е близо.
fallback
Последни