fallback

Бизнес-седан на старо за 10 000 евро - какво да изберем?

Какво казват собствениците на два популярни и един не толкова успешен модел

Сегментът на бизнес-седаните се радва на стабилен потребителски интерес не само при новите, но и при употребяваните автомобили. Предложенията в него са доста на брой, като в случая ще се спрем на три европейски модела. Един от тях се оказа много успешен, вторият се представя на прилично ниво, докато третият така и не успя да се наложи като нов, а шансовете му да го направи на старо са минимални.

Идеята в случая е, автомобилите да се вместват в бюджет от 10 000 евро (около 20 000 лева). Изборът е между два френски модела - Peugeot 508 и Renault Latitude, и един чешки - второто поколение на Skoda Superb. Оценките и мненията са на собственици на тези седани, които имат натрупан опит с тяхната употреба във всекидневието.

Peugeot 508

Френският производител винаги се е гордял с седаните си, въпреки че много хора все още са резервирани към моделите на марката на пазара на употребявани автомобили. Първото поколение на 508 се произвеждаше през периода 2011 - 2014 година, като предложенията са предимно на версията преди фейслифта.

Автомобилът предлага богат избор от двигатели - бензинови с обем 1,6 литра, развиващи от 126 до 156 конски сили, и дизели - от 1,6 до 2,2 литра, чиято мощност варира от 112 до 180 конски сили, като на пазара преобладават именно вторите. Има и хибрида версия, но тя не се среща често.

Повечето от машините са оборудвани с хидромеханична автоматична скоростна кутия, следват тези с роботизирана трансмисия, докато най-малко са предложенията с механични скорости.

За какво хвалят Peugeot 508?

Според собствениците на седана, най-силните му качества са управляемостта, просторният салон и добрата шумоизолация. Високи оценки получават окачването, което е много комфортно, а също и двигателите. Отбелязва се също добрата видимост пред водача, както и материалите в салона.

Повечето притежатели на Peugeot 508 са категорични, че твърденията за ниската надеждност на френските автомобили не се отнасят за този модел. Според тях, по този показател той не отстъпва на германските или корейски автомобили от този сегмент. Няма как да бъде пренебрегнат и външния вид на седана, който също му носи червени точки от собствениците.

За какво критикуват Peugeot 508?

Колкото и да е странно, основните недостатъци на седана са две от силните му страни, посочени преди малка. Оплакванията при модела най-често са свързани с окачването и видимостта пред шофьора. Собственици твърдят, че за 50 000 км пробег са сменили почти всички детайли от окачването, като някои от тях са били още в гаранция.

Сред слабостите е посочен 508 е ниският пътен просвет, който превръща дори качване на бордюр в града в сериозно изпитание. Недоволство има и от гумите, които производителят предлага за модела, въпреки че те са на компаниите Michelin и Nankang. Оплаквания има и от работата на електрическата система, която управлява външните огледала, а също така и от чистачките, чийто електромотор лесно се поврежда.

Renault Latitude

Този автомобил се произвеждаше от 2010 до 2015 година, като през 2013-а претърпя фейслифт. Седанът се оказа един от големите провали в историята на Renault, което обяснява и сравнително малкото му търсене на пазара на употребявани автомобили, както и по-ниската му цена.

Гамата двигатели се състои от 3 бензинови мотора с обем 2,0, 2,5 и 3,5 литра, развиващи 140, 180 и 230 конски сили. Дизеловият вариант е с 2,0-литров двигател със 150 к.с., като той заедно с най-мощният бензинов агрегат се срещат по-рядко. Повечето предложения са с вариаторната скоростна кутия, а останалите са с класически автомат.

За какво хвалят Renault Latitude?

Тук мненията на собствениците се обединяват около надеждността, добрите светлини и колкото и странно да звучи - добрата проходимост. Мекото окачване също получава добри отзиви, същото се отнася и за просторния салон. Някои харесват Latitude и заради дизайна, който отличава този седан от конкурентите му.

Отбелязват се също лесния достъп до салона, както и много богатото оборудване на модела. Задните седалки могат да се местят, което увеличава пространството в багажника. Стабилното пътно поведение, особено при пътуване по магистрала или скоростен път, също се харесват на стопаните на седана.

За какво Renault Latitude?

Като недостатъци на френския седан често се посочват тракането в салона, сравнително ниското ниво на шумоизолация и лошите уплътнения на прозорциите и вратите. Това често води до попадане на вода в салона. Окачването също е прекалено твърдо и се усеща всяка неравност на пътя.

Претенции има и към седалките на Latitude, които са удобни, но само в началото на пътуването. След няколкостотин километра обаче гърбът на шофьора се нуждае от масаж, а такава функция невинаги е включена в оборудването.

Големият проблем на Latitude обаче е друг - голямото обезценяване. Продажбата на автомобила става много трудна заради славата, която е получил. И съответно, собственикът трябва да направи голям компромис с цената, което му носи големи загуби.

Skoda Superb

За разлика от двата французина, чехът има богата история. Той със сигурност е най-популярният и най-успешен модел от трите, а в указаният ценови диапазон попада второто поколение на седана. То се произвежда от 2008 до 2015 година, като през 2013-а претърпя фейслифт.

Както и при почти всички масови автомобили на група VAG, и тук двигателите са много на брой, като се започне от скромния 1,4-литров със 125 конски сили и се стигне до 3,6-литровия V6 с 260 конски сили. Последният се съчетава със система за задвижване на четирите колела.

При дизелите преобладава вариантът с 2,0-литров мотор със 140 конски сили. Скоростните кутии са три - капризната роботизирана DSG, класически автомат и 6-степенна механична.

За какво хвалят Skoda Superb?

Чешкият модел получава похвали за надеждността си, управляемостта и богатото оборудване. Повечето собственици нямат забележки към двигателите, без значение от техния обем или мощност. Все пак се съобщава, че при някои от моторите се забелязват повишен разход на масло, но той е в рамките на общоприетото. Като цяло двигателите и скоростните кутии (без DSG) са надеждни и не създават проблеми.

Високо се ценят също просторния и удобен салон, както и големия багажник. Пътният просвет от 160 милиметра също е сред предимствата на чешкия седан. Окачването също е здраво, което е много важно при движение по лоша настилка.

За какво критикуват Skoda Superb?

Колкото и да е странно, минуси на чешкия модел също са много. Сред тях са качеството на боята и лаковото покритие, което според мнозина не отговаря на необходимите стандарти. Някои собственици се оплакват от окачването на автомобила, което, според тях, е прекалено твърдо и шумно.

Претенции има и към двигателите на Superb, като основната от тях е по-високият разход на гориво в сравнение с показателите, обявени от производителя. За скоростната кутия DSG е ясно, но тя не е проблем само на този модел и повечето нейни недостатъци бяха отстранени от Volkswagen.

Шумоизолацията също не е на високо ниво, има и претенции към качеството на материалите при някои нива на оборудването. Част от собствениците се притесняват и от бързото падане на цената на автомобила

Снимки: Peugeot, Renault и Skoda

fallback
  • #24
    Някой ( преди 3 години )
    Имам Superb 3,6 само че комби. Несравнимо по-добър от изброените. Огромно вътрешно пространство, много екстри, ама наистина много, супер удобни седалки, върви повече от добре, разходът е съвсем приличен.
  • #23
    Всяка кола, накрая . ( преди 4 години )
    Всяка кола накрая става ..... Опел, казват германците
  • #22
    Всяка кола, накрая с ( преди 4 години )
    Така казват точно германците. И макар, че гледах с усмивка на това, убедих се лично в горчивата истина. А ти глупости за Форда, зимата и ***, нямат нищо общо с действителността. Само един пример, все още може да видите Сиери от първите генерации по улиците, нали, я да видим, колко стари Аудита, Пасати, Омеги, Пежа, Рена или Фиати от 80 сте видяли по улиците, освен ако не са на ретро паради ?! ;)
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    samo milan
  • #20
    ники ( преди 4 години )
    приятел кара шкода рапид чисто нова и на 41хил амортисйор вие си направете сметката ,е да ще го сменят гаранционо ,а като свърши гаранцията и всичко и тръгне на тая кола добре поне че му е служебна иначе я харесвам но до там
  • #19
    Жоро ( преди 4 години )
    Някога имах такъв Superb, това е единствената кола (от общо 8), която съм купил по-евтино от колкото съм я продал. Купих я от първи собственик на 40000 км за 21000 лв и я продадох след 2 години на 90000 км за 24000 лв.
  • #18
    анонимен ( преди 4 години )
    При избора ми на автомобил до сега Шкода никога не ме е печелила с каквото и да било, спрямо аналогичен френски автомобил!Всичко е въпрос на предпочитания, но само като видя нелепия интериор наподобяващ Пасат 4 на тая Шкода и всичко приключва. Екстериора не го коментирам, просто не ми допада.
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    508 ми беше в списъка на желания преди няколко години.. много елегантна кола. Наистина не вярвам в тези неща за окачването и 50к км. Спрях се на друг автомобил, но този си остана сред любимите.
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    За да вози малко по-меко никога не бих си взел бо-кл.ук за личен автомобил.. сори *** не е оферта да обръщам повече внимание на колата от на жената и децата.
  • #15
    До 17 ( преди 4 години )
    Пак отбягваш темата за мястото на задната седалка дето е по-малко от Октавия.
fallback
Последни